1 Vijf ondernemers uit het gebied de Merode mogen de titel van ambassadeur dragen.

Boost Company kersvers ambassadeur de Merode

AARSCHOT/DIEST/SCHERPENHEUVEL - Landschapspark de Merode heeft er vijf nieuwe ambassadeurs bij, lokale ondernemers die met de producten of de diensten die ze aanbieden de kernwaarden van het Landschapspark mee uitdragen en versterken. Een van de nieuwkomers is het Langdorpse Boost Company, verwerker van verse fruit- en groentesappen (ook mixed) en smoothies. 

Landschapspark de Merode bevindt zich op de grens van de provincies Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant en strekt zich uit over 9 gemeenten (Aarschot, Diest, Geel, Herselt, Hulshout, Laakdal, Scherpenheuvel-Zichem, Tessenderlo en Westerlo). Natuurgebieden, bossen, dorpen, open velden en tal van erfgoedparels vormen de rijkdom van het gebied.

Een groep enthousiaste ondernemers draagt de kernwaarden van het Landschapspark actief mee uit. De open ruimte is een bron van inspiratie voor hun ondernemerschap. Een jury heeft zopas vijf nieuwe namen aan de lijst toegevoegd:

  1. Boost Company, verse fruit- en groentesappen en smoothies (Langdorp-Aarschot)
  2. De Saffraanboer, saffraanproducten (Laakdal)
  3. Den Boogerd, hoogstamfruit (Zelem)
  4. Henri Lecoq, likeuren (Westerlo)
  5. De Beddermolen, vakantiewoning (Westerlo)

Erkende labelhouders scharen zich achter een aantal belangrijke basisprincipes; ze engageren zich om lokaal, authentiek, gastvrij en duurzaam te werken. Ze dragen er toe bij dat klanten en bezoekers kunnen genieten van de troeven van het Landschapspark.

“We zijn erg blij met deze erkenning”, reageert Patrick Janssens, medezaakvoerder van het Langdorpse Boost Company. “Het is altijd mooi om een kwaliteitslabel te hebben. Al komt het ambassadeurschap wel eerder onverwacht. Door corona waren er lange tijd geen vergaderingen van de vereniging “Ondernemers de Merode”. Pas in april dit jaar zijn we voor de eerste keer opnieuw samengekomen. Enkele dagen voor de Merodehappening in Diest, op 15 mei jongstleden, werden we dan door de organisatie gevraagd aanwezig te zijn op de happening. Bleek dat we het ambassadeurschap hebben binnengehaald.”

Boost Company verwerkt en vermarkt verse en pure groente-en fruitsappen, mixed sappen en smoothies. De drankjes zijn niet gepasteuriseerd. Ze worden diepgevroren geleverd aan klanten, vooral de horeca. “Van het bio-verhaal zijn we intussen afgestapt. Voor de klanten blijkt de vrij hoge prijs nog altijd een struikelblok. Corona en de gevolgen van de oorlog in Oekraïne hebben ervoor gezorgd dat mensen toch wat minder uitgeven”, besluit Patrick.