Mamzel-16 (1) Foto: Mamzel

Cadeaushop sluit na 15 jaar de deuren: “De rek is eruit en dat is oké”

Na een "uitzonderlijke" reis van vijftien jaar kondigt cadeauwinkel Mamzel het einde van haar avontuur aan. "Jarenlang was ik veerkrachtig, maar de rek is uit Mamzel”, aldus oprichtster Kim. Op donderdag 26 juni sluit Mamzel officieel de deuren, maar niet zonder een laatste feestelijke knal.

Mamzel werd in 2010 opgericht door Kim Severy en Kim Hardy. In 2019 nam Severy de zaak volledig over. Onder lichte dwang ven globale pandemie transformeerde ze het bedrijf van een home party-concept tot een online succesverhaal. Er volgde ook een fysieke winkel in Diest.

De afgelopen jaren kende Mamzel echter moeilijke tijden. Ondanks tegenslagen, zoals stijgende kosten en een misgelopen pop-up, bleef Mamzel overeind met optimisme. “We leven in een gekke wereld en een woelige economie. Jarenlang was ik veerkrachtig, maar de rek is uit Mamzel”, aldus oprichtster Kim. “Maar dat is oké. Het is tijd om los te laten, in schoonheid.”

Lees ook: Mamzel, Broekmans, TrafficSupply en JBC op hoogste schavot

De komende dagen organiseert Mamzel een ultieme uitverkoop met 30% korting op het volledige assortiment, zowel online (tot 24 juni) als in de winkels in Lummen en Diest. Daarnaast wordt er op donderdagavond 26 juni een feestelijk afscheid georganiseerd in het magazijn in Lummen, met beats van DJ Jan Vervloet. “We willen eindigen zoals we zijn begonnen: met verbinding, warmte en veel dankbaarheid”, aldus Kim.

Mamzel neemt afscheid met een stevig feestje in haar magazijn in Lummen. Foto: Mamzel