IMG_7831

Duval Union neemt aandeel in coachingbedrijf Herculean

KEERBERGEN/LEUVEN/ANTWERPEN - Consulting, marketing-en communicatiegroep Duval Union neemt een belangrijk aandeel in Herculean, bekend van de Hercules Trophy,  Pink Ladies Games en hun platform rond personeelsengagement. Het is de bedoeling het platform dat Herculean ontwikkelde verder uit te bouwen en in de markt zetten. Ook voor de uitbreiding van de Hercules Trophy (o.a. in Leuven) en het CSR-programma Pink Ladies Games worden de krachten gebundeld.

Duval Union staat voornamelijk bekend omwille van haar kennis en jarenlange ervaring in business consulting, marketing en communicatie, waarbij klantbeleving nooit veraf is. Het Keerbergse Herculean van haar kant gelooft dat geëngageerde medewerkers de sleutel zijn tot loyale en meer betrokken klanten. Uit studies van onder andere Gallup blijkt immers dat bedrijven met geëngageerde medewerkers een verdubbeling van de omzet kennen en zelfs een verviervoudiging van de marge. “In een wereld waar marketing en HR steeds dichter naar elkaar toegroeien is deze participatie dus een verrijking voor beide bedrijven”, luidt het.

Employee engagement platform

Duval Union en Herculean, beide ecosystemen met een coöperatieve structuur, sluiten naadloos op elkaar aan. Beide organisaties willen het verschil maken via het employee engagement platform, in combinatie met de bestaande service business. Het is de gezamenlijke ambitie om trusted advisor te zijn via digitale transformatie, employer branding, sports marketing, content marketing, community building, CSR, teambuilding, workshops, welzijnstrajecten en nog veel meer.

360° benadering

Marc Bresseel, founding partner bij Duval Union: “Het succes van elke transformatie ligt voor een groot stuk in handen van de eigen mensen en de cultuur van het bedrijf. Onze aanpak brengt ons steeds dichter bij de identiteit en het DNA van onze klanten en hun mensen. Via Herculean en hun platform kunnen we vanaf nu onze klanten een nog betere 360 graden benadering bieden”, vertelt Bresseel.

Bedrijfsambassadeurs

“Via ons engagement-platform zetten we de medewerkers van bedrijven in als ambassadeurs”, zegt Yves Vekemans, CEO van Herculean. “Samen met klanten en andere stakeholders bouwen we vervolgens aan een tribe die de bedrijfscultuur uitdraagt. De technologische laag van ons platform is al sinds de oprichting aanwezig, en we hebben als organisatie de laatste jaren een shift gekend naar een tech speler in HR. Het is een bewuste en cruciale keuze om echter onze andere services business verder te doen groeien. We geloven namelijk dat het ene momenteel niet zonder het andere kan. Het platform meet wat er echt leeft binnen de bedrijfscultuur. Op die manier koppelen we vanop de werkvloer ook terug naar het strategische luik en dat maakt de cirkel rond.”

Raad van bestuur

Marc Bresseel stapt in de raad van bestuur bij Herculean. Over de financiële modaliteiten van de transactie is niets bekendgemaakt.