Themabeeld energie Themabeeld. Foto: MARC HERREMANS - MEDIAHUIS

Energiebedrijf Mega schenkt ruim 50.000 euro aan kankeronderzoek: “De ziekte raakt ons allemaal”

Energieleverancier Mega, de grootste onafhankelijke speler in België, schenkt 50.450 euro aan onderzoek tegen kanker. Het bedrijf wilde enerzijds iets teruggeven aan zijn gemeenschap, en anderzijds zijn klanten en contacten in beweging brengen en aanmoedigen om zelf ook te doneren.

De klanten, partners en medewerkers van Mega hebben zich ingezet tijdens de fundraising campagne om Télévie te ondersteunen. Ze hebben in totaal 50.425 euro ingezameld. Télévie is al sinds 1989 een stichting die kankeronderzoek ondersteunt en de mensen die ermee in aanraking komen. Het is een initiatief van RTL-TVi om geld in te zamelen voor de organisatie F.R.S.-FNRS (Le Fonds de la Recherche Scientifique).

De campagne liep iets meer dan een maand: van 1 april tot en met zaterdag 10 mei, wanneer de campagne werd afgesloten met een televisieshow. Bij die gelegenheid overhandigde het Mega-team de cheque van 50.450 euro. Deze som wordt integraal besteed aan de ondersteuning van lopend onderzoek naar leukemie en andere kankers.

“We zijn als bedrijf sterk verankerd in België, en hebben in ons bijna 12-jarig bestaan iets moois kunnen opbouwen”, zegt Co-CEO Thomas Coune. “We geven graag terug aan onze gemeenschap. Kanker is een ziekte die ons allemaal raakt op één of andere manier. Met deze actie wilden we menselijke, collectieve en solidaire energie geven aan kankeronderzoek en aan onze gemeenschap. Want de beste energie, krijg je van te geven.’”

“We zijn fier op onze gemeenschap, die deze campagne massaal ondersteunde. Het toont de betrokkenheid van onze klanten, partners en teams, bij dit goed doel dat ons na aan het hart ligt. Samen hebben we bijgedragen aan het inzamelen van bijkomende middelen voor kankeronderzoek. Een warm dank-je-wel aan iedereen die bijdroeg tot dit initiatief”, besluit Coune.

Mega zette een campagne op waarbij het zijn klanten motiveerde om op zijn website een link aan te klikken voor de donatie van telkens 5 euro van Mega aan Télévie. Door mensen in beweging te brengen, wilde het bedrijf ze stimuleren zelf ook een donatie te doen.