Brantano-1

FNG Group drukt gaspedaal in met Brantano

FNG Group investeert in zijn schoenenwinkelketen Brantano. Zo wordt een grote consumentencampagne gelanceerd en opent Brantano deze zomer een eerste centrumwinkel. Brantano telt zo’n 100 vestigingen in ons land, onder andere in Herent, Aarschot, Tienen en Leuven. 

Online heeft Brantano al een versnelling hoger geschakeld. Het nieuwe webplatform met artificiële intelligentie brengt onlineklanten 25 procent sneller naar de check-out dan voordien, en dat zorgt voor een hogere conversie. Zo haalde Brantano in soldenmaand januari een online omzet die driemaal hoger lag dan in 2018. De webshop biedt voortaan ook gepersonaliseerd stijladvies onder de naam Hellow.me. Vrouwen en mannen die van de dienst gebruik willen maken, registreren zich, selecteren producten die ze leuk vinden en krijgen stijladvies op maat van hun profiel, ondersteund door artificiële intelligentie.

Droom, durf, verander

Om al die nieuwigheden bekend te maken bij het grote publiek, start deze maand een mediaoffensief met de campagne Droom. Durf. Verander. “We zijn klaar met de uitrol van de plannen die we vorig jaar hebben aangekondigd. Met deze campagne willen we een bredere consumentengroep laten ontdekken wat er bij Brantano allemaal veranderd is”, zegt Dieter Penninckx, CEO FNG Group, en aandeelhouder van voetbalclub KV Mechelen.

Winkel in centrum

Die campagne loopt op tv, radio, online, op social media en op straat met een lokale actie op de Meir in Antwerpen. Daar opent Brantano deze zomer zijn eerste centrumwinkel. “Steeds meer mensen wonen en winkelen bewust in de stad, en daarom opteerden we ook voor een locatie in de stad. Dit is een belangrijke eerste stap. We hebben ook andere steden in het vizier. Verder in 2019 staan er nog eens een drietal vestigingen van het nieuwe boutik by brantano en een drietal van Brantano Market op de planning”, besluit Penninckx.

500 miljoen 

FNG is een  beursgenoteerde modegroep die kleding en schoenen voor zowel dames, kinderen als heren ontwerpt en verdeelt via eigen conceptstores in België en Nederland, maar ook via een netwerk van multi-merkenwinkels in binnen- en buitenland. FNG heeft meer dan 3.000 medewerkers die samen een omzet van ongeveer 500 miljoen euro realiseren. In de groep zitten naast Brantano onder andere ook de merken Fred + Ginger, CKS, Miss Etam, Expresso, Steps en Claudia Sträter.