Opleiding in het vizier? Laat de subsidiemogelijkheden niet glippen.
De paashaas heeft zijn ronde al gedaan. Voor het zoeken naar chocolade eieren ben je dus te laat. Maar opleidingssubsidies… Lees meer
Food in Mind uit Zaventem deed een onderzoek om te weten te komen waar het met de horeca en catering naartoe moet na 2020. Hecht de Belg belang aan de herkomst van voeding? Hoe bewust gaat hij om met voeding? Welke rol speelt digitalisering in de horeca? Food in Mind nam de eetgewoonten buitenshuis van duizend Belgen onder de loep. De opvallendste resultaten van het onderzoek op een rijtje:
Negen op de tien Belgen zijn van mening dat gezond eten belangrijk is. Nochtans vindt 45 procent het onduidelijk welke voeding nu gezond is en welke niet. Bovendien vergt het teveel moeite om gezond te eten. Vooral jongeren geven dit steeds vaker aan, waardoor ze kritischer staan tegenover gezondheidsclaims. Daarnaast willen vier op de tien ondervraagden gezondere opties op de dessertkaart en zijn drie op de tien voorstander van kleinere porties.
De nieuwe generatie consumenten stelt toegankelijkheid van aanbieders sterk op prijs. In vergelijking met oudere leeftijdsgroepen houden jongeren tussen 18 en 34 meer van snacks, vinden ze dat je op elk moment van de dag eten zou moeten kunnen kopen en wensen ze vaker de ganse dag door te eten. Ze willen zelfs dat restaurants de klok rond open zijn en verwachten afhaalsystemen bij de restaurants. 46 procent van de ondervraagden bepaalt op restaurant graag zelf zijn portie
Vier op de tien vinden digitalisering van de voedingswereld belangrijk en één op de vijf maakt gebruik van een voedingsapp. Niet onlogisch is dat voornamelijk de jongeren mee op de digitale trein stappen. Zo zou een op de drie met behulp van een touchscreen zelf zijn gerecht willen samenstellen.
Food in Mind focust al vijftien jaar op de consumptie in foodservices, gaande van zorginstellingen, onderwijs en bedrijven, horeca, pretparken en flightcatering tot de shop’n go’s en Ikea.
De paashaas heeft zijn ronde al gedaan. Voor het zoeken naar chocolade eieren ben je dus te laat. Maar opleidingssubsidies… Lees meer
De reeks “De klare kijk van Vlaams-Brabantse en Brusselse topondernemers” is terug. Na een eerste reeks in de lente van… Lees meer
HOEGAARDEN - De zussen Laura (29) en Marie (27) Landsheere, afkomstig uit Hoegaarden, zijn gestart met de verkoop van "foodpowders",… Lees meer
ZAVENTEM - Het Zaventemse DigitalScaler is overgenomen door het Franse Wemanity, marktleider in klantgerichte digitale en agile transformaties, Door deze… Lees meer
LEUVEN - Specialized, het fietsmerk waarmee de Deen Kasper Asgreen afgelopen weekend de Ronde van Vlaanderen won, heeft een test-en… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen