In een keukenmarkt die volgens Ixina over het algemeen een trend van min 5% vertoont, boekte de keukenbouwer in de eerste drie maanden van 2025 een omzetstijging van 8% ten opzichte van vorig jaar. Met als absolute uitschieters februari en maart, toen het merk twee maanden na elkaar meer dan 10% groei optekende. En die stijgende tendens zet zich volgens Isabelle Vermeir ook voort in kwartaal twee.
“Die sterke resultaten komen natuurlijk niet uit de lucht vallen”, legt de Algemeen Directeur uit. “We zijn enkele jaren geleden een nieuwe weg ingeslagen met ons team. In plaats van af te wachten tot mensen zelf de weg naar onze showrooms vinden, wilden we hen actief over de drempel.”
Dat deden ze op verschillende manieren. Alle winkels kregen een volledige remodeling. “In onze tv-spots en op sociale media benadrukken we bovendien dat we keukens voor alle budgetten aanbieden. Daar plukken we nu de vruchten van”, legt Algemeen Directeur van Ixina, Isabelle Vermeir, uit.
Ixina organiseerde enkele afterworkparty’s om gezinnen de kans te geven om na het werk langs te komen. Een schot in de roos volgens Vermeir. “Bovendien zijn die afterworks ook een ideale gelegenheid om samen te werken met lokale partners zoals het restaurant om de hoek en ambachtslui uit de buurt. Zo ontstaat er een mooi, lokaal netwerk”, aldus de Algemeen Directeur van Ixina België.