GRIMBERGEN/LEUVEN/BRUSSEL – KBC investeert 1 miljoen euro in het online shop-platform Trooper, dat verenigingen en goede doelen sinds de start al meer dan een miljoen euro heeft opgebracht. Na Studio 100 is KBC de tweede grote speler die investeert in het Grimbergse bedrijf.
Via Trooper kan je bij het online shoppen je vereniging of goede doel steunen, zonder dat het je iets extra kost. Gemiddeld 5% per aankoop. Het zijn immers de aangesloten webshops die een extra commissie geven. Trooper werd opgericht door Elisabet Lamote, Klaas Olbrechts & Jan Dejonghe, en werd bij de opstart ondersteund door Start it @KBC, dat innovatieve ideeën en schaalbare businessmodellen kansen tot groeien biedt.
Belgium’s New Brand of the Year
Twee jaar geleden zette Studio 100 mee de schouders onder dit project, om op die manier verenigingen en goede doelen een duwtje in de rug te geven. Trooper werd in december 2018 ook uitgeroepen tot ‘Belgium’s New Brand of the Year’. Nu is het de beurt aan KBC zelf dat voor 25% van de aandelen 1 miljoen euro op tafel legt. “Door onze lokale aanwezigheid en onze eigen ervaring met personeelskringen binnenshuis kennen we de kracht van een vereniging en de sterkte ervan binnen de maatschappij”, zegt Karin Van Hoecke, directeur digitale transformatie bij KBC. “Een samenwerking met Trooper past in ons DNA en is een match met onze waarden. Ze hebben een unieke en succesvolle manier om lokale verenigingen te steunen. Daarenboven komt Trooper uit de wieg van Start it @KBC, en willen we beloftevolle start-ups een zetje in de rug geven.”
1 miljoen voor verenigingen en goede doelen
Intussen werd er via Trooper al meer dan 1 miljoen euro ingezameld voor de meer dan 4.800 aangesloten verenigingen & goede doelen.