3 Ann Biebuyck.

Lunch Garden zet Viangro en Spadel op de kaart

EVERE/ANDERLECHT/SINT-LAMBRECHTS-WOLUWE - Restaurantketen Lunch Garden versterkt zijn Belgische identiteit door een duurzame samenwerking met 10 lokale leveranciers: Delino, Devos & Lemmens, Duvel, FrieslandCampina, Lotus, Maredsous/Bel Group, Multi-Fish, Belcampi, Spadel en Viangro. De restaurantketen engageert zich zo om kwaliteitsvolle en duurzame producten van lokale makelij op lange termijn te blijven gebruiken in haar gekende recepten.

De samenwerking is bekrachtigd in een co-branding charter dat alle partijen ondertekenden als symbolisch startschot. De co-branding steunt op meerdere pilaren. Naast het versterken van mekaars imago, gaat het elftal (Lunch Garden en de tien partners) ook gezamenlijke initiatieven opzetten, kennis en expertise rond thema’s als innovatie en duurzaamheid delen en daarbij, in een synergie gedachte, ervaringen en suggesties uitwisselen. Zo willen ze nog meer kwaliteitsvolle producten produceren voor de consument van morgen. Met dit charter willen Lunch Garden en haar partners op lange termijn samenwerken, om hun klanten een nog betere service te bieden.

Organisch

“De identiteit van onze partners vertoont veel gelijkenissen zoals de verankering in de Belgische markt, zowel qua verkoop als tewerkstelling”, zegt Ann Biebuyck, CEO van Lunch Garden. “Deze uitgebreide samenwerking kwam dan ook organisch tot stand. De Belgische keuken bevat topproducten die over de hele wereld worden gesmaakt. Daarom vinden we het bij Lunch Garden ook vanzelfsprekend om, met gezonde trots, onze klanten hiermee te verwennen. Het was niet lang zoeken naar de juiste partners in elke categorie, maar het is een dynamisch gegeven waar we in de toekomst mogelijk nog andere spelers zullen aan toevoegen”, zegt Biebuyck.

6.000 professionals

Naast de Belgisch georiënteerde gerechten die deze samenwerking oplevert, verenigt ze tegelijk ook een netwerk van bijna 6.000 medewerkers die elke dag druk in de weer zijn om alle liefhebbers op hun wenken te bedienen. “Daarmee willen we een samenhorigheidsgevoel creëren tussen de vele duizenden professionals die allemaal naar hetzelfde resultaat streven: de meest smaakvolle producten op tafel zetten. Als bekendste Belgische restaurantketen, maken we er een punt van om ook de beste producten uit onze eigen streek in de kijker kunnen zetten en zullen we onze klanten hier ook maximaal over informeren”, besluit Ann Biebuyck.

Vanuit onze provincie werken food service (vleeswaren) Viangro uit Anderlecht en de Brusselse drankenproducent Spadel mee.