Manu Leroy Manu Leroy

Marketing- en communicatiedirecteur Manu Leroy vertrekt bij Belgische voetbalbond

De voetbalbond wil weer meer voetbal worden. Dat eist slachtoffers. Zo wordt de samenwerking met marketing- en communicatiedirecteur Manu Leroy (45), acht maanden CEO na het vertrek van Peter Bossaert, beëindigd.

Sportief directeur Vincent Mannaert kan het niet genoeg herhalen. Football First op de voetbalbond die de jongste jaren vooral op vlak van marketing successen boekte. In die mate dat het voetbal op het groene veld zelf wat in de schaduw kwam te staan. De voetbalbond moet besparen en wil dat niet op het voetbal zelf doen, getuige daarvan het feit dat vorige week nog Standard-CEO Pierre Locht werd aangetrokken om het sportieve departement te versterken.

Tegelijkertijd moet de voetbalbond besparen en dat wordt dus in andere departementen gedaan. De marketing- en communicatiedirecteur is dan het slachtoffer. Leroy was sinds 2019 in dienst van de voetbalbond, aangeworven door toenmalig CEO Peter Bossaert. Leroy profileerde zich als een moderne manager die oog had voor het imago van de bond en tegelijkertijd de hoogdagen van de Rode Duivels commercieel wilde exploiteren. Toen Peter Bossaert in 2023 als CEO moest vertrekken, was Leroy acht maanden interim-CEO. Hij stelde zich kandidaat om definitief die functie op te nemen, maar de uitverkorene werd Piet Vandendriessche die het nog geen jaar zou volhouden.

De voetbalbond benadrukt dat de beëindiging van het contract in onderling overleg gebeurde. Ook de minder bekende Sylvie Marissal, directeur human resources, is niet langer in dienst van de voetbalbond.