De Mercedes-Benz Mobile Service is ontworpen om klanten tijd te besparen. “Voor veel bedrijven is tijd een schaars goed. Mobile Service laat toe om het onderhoud van een bedrijfswagenpark te plannen zonder verplaatsing of wachttijden”, zegt Manu Nolmans, after sales manager bij Maurin Belgium.
De service richt zich in eerste instantie op kleinere ingrepen, zoals een nazicht voor technische controle of reis, wielenwissel, olieverversing of algemene check-up. Maar bijvoorbeeld ook voor controles van de elektronica, software en het remsysteem. Alles wordt uitgevoerd met originele onderdelen en volgens de officiële richtlijnen van de constructeur. “Wij bieden deze mobiele service in gans Limburg, Vlaams-Brabant en Mechelen aan”, stelt Nolmans.
Lees ook: Vernieuwde Mercedes-Benz showroom voor GMS Leuven
Efficiëntie
Bedrijven met meerdere voertuigen kunnen deze nieuwe formule inzetten om downtime te beperken. De technici werken op afspraak, met de nodige flexibiliteit qua timing en locatie. Voor veel kmo’s en zelfstandigen betekent dit een duidelijke meerwaarde, benadrukt Nolmans. “We hebben de dienst uitgerold omdat we merken dat bedrijven op zoek zijn naar betrouwbare service zonder stilstand. Het zorgt voor maximale efficiëntie.”

De nieuwe dienst is beschikbaar voor alle elektrische voertuigen en verbrandingsmotoren van Mercedes-Benz personenwagens, en ook voor alle elektrische bestelwagens en
Sprinters.
Ook particuliere klanten kunnen gebruik maken van deze formule. Wie weinig tijd heeft of zich moeilijk kan verplaatsen, kan dus een technieker aan huis laten komen voor kleine ingrepen of onderhoud. “We hebben enkel een eigen parkeerplaats nodig, waar de werkzaamheden kunnen worden uitgevoerd”, klinkt het