D’Ieteren Mobility Center Anderlecht D'Ieteren Mobility Center in Anderlecht

Officiële opening van D’Ieteren Mobility Center in Anderlecht, één jaar na lancering van nieuwe merkidentiteit

Met de officiële opening van het D’Ieteren Mobility Center in Anderlecht markeert D’Ieteren Mobility Company een belangrijke mijlpaal. Hoewel de vestiging al enkele maanden operationeel is, vormt deze officiële inhuldiging een belangrijk symbolisch moment. De site is een toonbeeld van duurzame innovatie en klantgerichtheid, en vormt een belangrijke schakel in de transformatie die het bedrijf het afgelopen jaar doormaakte.

D’Ieteren Mobility Company is een toonaangevende mobiliteitsspeler op de as Brussel-Mechelen-Antwerpen en maakt deel uit van D’Ieteren Automotive. De onderneming telt vandaag 24 vestigingen met 50 D’Ieteren Mobility Centers. Daar komt nu ook een vestiging in Anderlecht bij. De site in Anderlecht is strategisch gelegen in het zuidwesten van Brussel op de Industrielaan 51, en biedt mobiliteitsoplossingen voor de merken Volkswagen, SEAT, CUPRA en Škoda, alsook voor tweedehandsvoertuigen onder het My Way-label. Het D’Ieteren Mobility Center huisvest de voormalige teams van Brussels Auto Group Anderlecht en D’Ieteren Center Brussels en combineert verkoop en onderhoud onder één dak voor een naadloze klantenervaring.

“De opening van het D’Ieteren Mobility Center in Anderlecht sluit perfect aan bij onze ambitie om onze klanten een one-stop-shop aan te bieden in een innovatieve en duurzame omgeving”, aldus Didier Willems, CEO van D’Ieteren Mobility Company. “Met deze vestiging zetten we opnieuw een grote stap richting toekomstgerichte mobiliteit.”

Duurzaam en bekroond

Het D’Ieteren Mobility Center te Anderlecht maakt deel uit van de Mobilis-site, een multifunctioneel complex van 32.000 m² dat volledig energieneutraal is en bekroond werd met het prestigieuze BREEAM Outstanding-label. Het gebouw, ontwikkeld door D’Ieteren Immo, is een toonbeeld van duurzame stadsontwikkeling. Het biedt plaats aan een mix van functies: van showrooms, werkplaatsen en kantoren tot productieateliers, co-workingruimtes, horeca en een panoramisch dakterras, waarin ook andere mobiliteitsoplossingen – zoals Lucien en Microlino – hun plaats vinden.

De site maakt gebruik van meer dan 1.000 zonnepanelen, een geothermisch systeem voor verwarming en koeling, en circulaire bouwtechnieken waarbij ook materialen uit het vroegere gebouw werden hergebruikt. Deze combinatie van vooruitstrevende technologieën en flexibele indeling maakt van Mobilis een toekomstbestendig antwoord op de veranderende noden van stad, economie en mobiliteit. De projectnaam verwijst naar Jules Vernes’ ‘Mobilis in Mobile’, symbool voor de wendbaarheid en duurzame visie die het project kenmerken.

Dienstverlening op maat

“Elke dag staan 50 medewerkers klaar om onze klanten te adviseren en ondersteunen in hun mobiliteitsbehoeften,” verduidelijkt Geert Jaeken, Site Manager van het D’Ieteren Mobility Center Anderlecht. “Ons doel is om jaarlijks 3.700 nieuwe voertuigen en 700 tweedehandswagens te verkopen. Daarvoor beschikken we over meer dan 2.500 m² showroomruimte met de nieuwste modellen van Volkswagen, Škoda en SEAT/CUPRA. Daarnaast ontvangen we elk jaar ruim 18.000 voertuigen in onze werkplaats voor onderhoud en herstellingen. Met 3 drive-in recepties, een ultramoderne werkplaats van 3.200 m² met 22 hefbruggen, 280 parkeerplaatsen en meer dan 80 laadpunten, doen we er alles aan om klanten vlot en comfortabel te bedienen.”

Eerste ‘stand alone’ Van Center van België

Iets verder in de straat werd het voormalige gebouw van D’Ieteren Center Brussels op de Industrielaan 125 omgevormd tot het eerste ‘stand alone’ Van Center in België dat zich exclusief richt op Volkswagen Bedrijfsvoertuigen. In dit 100% gespecialiseerde centrum kunnen professionele klanten terecht voor zowel verkoop als onderhoud van hun bedrijfsvoertuigen. Dankzij aangepaste hefbruggen en een service op maat is het Van Center perfect uitgerust voor ombouwingen en de specifieke noden van zelfstandigen en bedrijven. Het team bestaat uit 10 toegewijde medewerkers die zich dagelijks inzetten voor een vlotte en klantgerichte service. Jaarlijks worden er ongeveer 3.000 doorgangen beoogd.