OOHO

Ooho steekt de taalgrens over

Het Leuvense Ooho breidt uit naar Wallonië en opent een vestiging in BioPark Charleroi. Van daaruit wil het marketingbureau, dat gespecialiseerd is in biowetenschappen en medische technologie, ook Waalse bedrijven in de sector ondersteunen.

“Onze missie is de vernieuwers in de life sciences te helpen hun producten sneller op de markt te krijgen”, zegt Tom Claes, oprichter en co-CEO van Ooho. “In Wallonië zijn heel wat baanbrekende spelers actief die wij maar wat graag willen bijstaan om hun wereldwijde bereik te vergroten.”

Biotech-innovatiehub

Het BioPark in Charleroi staat al internationaal gekend als biotech-innovatiehub. Door samen te werken met bedrijven die daar gevestigd zijn, hoopt Ooho hun groei te bevorderen.

“Met Ooho voegen we een unieke dimensie toe aan ons ecosysteem”, aldus BioPark-CEO Dominique Demonte. “Hun expertise in life sciences-marketing is zonder twijfel een grote troef voor onze community.”

Internationale groei

Ooho werd opgericht in 2020 en groeide uit tot internationale marketingspeler binnen de life sciences. Het team van 15 marketeers ondersteunt intussen meer dan 60 klanten in Europa, de VS en Canada. Met hun tweede vestiging in Charleroi verankert het marketingbureau zich nu ook aan de andere kant van de taalgrens, waardoor Ooho toegankelijker wordt voor Waalse spelers in de sector.

“Wij willen lokale vernieuwers de tools in handen geven om wereldwijd te concurreren. Waalse bedrijven kunnen nu een beroep doen op dezelfde tactieken waarvan we internationaal de doeltreffendheid hebben aangetoond”, besluit Tom. Het gaat onder meer om AI-tools om campagnes op poten te zetten en strategieën op maat van de klant.