GMS_Afbeelding2

Partner in de kijker: GMS Leuven

Meerdere concessies, maar slechts één mediapartner. GMS Leuven startte ongeveer twee jaar geleden een structurele samenwerking met Made in Vlaams-Brabant op. Managing director Christophe Kumps blikt terug op boeiende content en ontsproten vriendschappen.

Christophe, stel nog eens kort GMS Leuven voor.

“GMS Leuven behoort tot de GMS Group Mercedes-Benz dat met acht concessies actief is in Vlaams-Brabant en Limburg. Met GMS Leuven bieden we personenwagens, bestelwagens en certified used cars aan en gaan we voor een unieke service zowel voor, tijdens als bij de naverkoop. Ikzelf vervul de rol van managing director van GMS Leuven en Claes & Zonen Tienen.”

Hoe zijn jullie destijds bij Made in beland?

“Ik ben al lange tijd fan van het Made in-verhaal. Voor mezelf is dat een medium waar ik ’s morgens graag de dag mee begin. Het laat je toe om allerhande nieuwsberichten te lezen over verschillende sectoren heen en dat maakt het net boeiend. Je komt ook in andere branches het reilen en zeilen te weten. Wijzelf hadden nog geen mediapartner, dus de match was snel gemaakt.”

Hoe ervaar je de samenwerking?

“De samenwerking is er eentje die steunt op vertrouwen en dat is een fijne manier van werken. Bij de start van een nieuw jaar zitten we samen om een contentplan op maat samen te stellen en dat wordt vertaald naar goede artikels die vlot en luchtig lezen. Het is een hele professionele samenwerking, maar tegelijk ook casual. Ik heb werkelijk een vriendschappelijke band weten uitbouwen met mijn contactpersonen binnen Made in.”

 

De samenwerking is er eentje die steunt op vertrouwen en dat is een fijne manier van werken.

Christophe Kumps, managing director GMS Leuven

Jullie zijn dus een blijver?

“Absoluut, ook omdat we merken dat de artikels veel gelezen worden. We krijgen er telkens weer veel reactie op. En dat is ook de sterkte van Made in: keer op keer wordt er content gebracht die boeit en dat maakt het medium net zo interessant. Je kan er snel doorgaan, maar de retentie is enorm. Lezers blijven lezen en de inhoud blijft ook hangen.”

En jij blijft een fan van het eerste uur?

“Ik ben niet alleen blij dat wij ons mediaplatform hebben gevonden, maar het maakt me ook blij om te zien hoe het er in andere sectoren aan toegaat. Hoe andere bedrijven de coronacrisis hebben overleefd of hoe andere organisaties successen boeken of met nieuwigheden naar voren komen. Het doet me welgemeend plezier om te lezen dat het op vele plaatsen goed gaat. Die positieve invalshoek werkt aanstekelijk en dat kan ik alleen maar toejuichen.”