Het reclame- en productiebureau Castaar kent zijn oorsprong in Kester in 2016 en is reeds een gevestigde waarde in het Pajottenland en daarbuiten. De bekroning van beloftevolle kmo van 2022 en de nominatie voor een Trends Gazelle in 2025 bevestigen Castaar’s ambitie om de reclamesector op z’n grondvesten te doen daveren én te domineren. Het bedrijf, dat de voorbije jaren ook Stiksel, Televies, Binnenkant en Castaar Foundation opstartte, neemt nu ook Replica4u uit Aalst over en lanceert daarmee het netwerk Talking Bold. Het netwerk van onafhankelijke agencies – die elk onder hun eigen naam blijven opereren en hun eigen specialiteit, identiteit en cultuur dus behouden – biedt op deze manier bedrijven 360° ondersteuning omtrent alles van marketing en communicatie. Het netwerk heeft dan ook één doel: klanten volledig ontzorgen en doen groeien op grotere schaal.
De kracht van kruisbestuiving
Replica4u is een creatief en jong bureau dat onder andere gespecialiseerd is in grafisch ontwerp en de productie van allerlei reclamemateriaal. Het bureau sluit met hun ervaren team van designers en plaatsers dan ook perfect aan bij de expertises van Castaar, en past daarmee ook meteen binnen het netwerk Talking Bold.
“Castaar is – met zijn vier afdelingen: Advertising, Graphic Design, Print en Digital – de voorbije acht jaar steeds op zoek gegaan naar manieren om zijn klanten nóg meer en beter te ondersteunen, vandaar ook de oprichting van Stiksel, Binnenkant, Televies en Castaar Foundation”, vertelt founder Christophe Dedoncker. “We geloven dus sterk in de kracht van kruisbestuiving en verrassende allianties. Want aan kruisbestuiving doen we al een tijdje met de andere bureaus die ik zonet noemde.”
“Het is dan ook een logische stap om Replica4u te verwelkomen in het netwerk van Talking Bold”, gaat hij verder. “Via Replica4u zullen we als netwerk nu ook actief zijn in andere regio’s en dus klanten kunnen bedienen aan de andere kant van het land. We kunnen op alle denkbare vlakken nauw samenwerken, elkaar versterken, van elkaar leren en synergieën creëren. Iets dat ook voordelen biedt voor onze klanten. Het full service-verhaal, de insteek van Castaar, spelen we op die manier nóg meer uit naar onze klanten toe. We zijn namelijk een one-stop-shop voor al hun marketingcommunicatie, maar dan nu ook op grotere schaal.”
Stempel drukken op de sector
De overname van Replica4u en de lancering van Talking Bold betekent voor Castaar de start van een nieuw hoofdstuk. Het netwerk van onafhankelijke agencies wil bedrijven op ruimere schaal ondersteunen, versterken en verder uitbouwen door gedurfde 360° oplossingen te bieden op vlak van marketing en communicatie. En dat zowel nationaal als internationaal.
“We zijn overtuigd van het potentieel dat elk agency kan bijbrengen aan Talking Bold en we willen investeren in bedrijven -via overnames, participaties of van eigen hand – wiens waarden en normen aansluiten bij die van Talking Bold. We delen onze kennis, ervaringen en expertises maar vullen elkaar ook aan. Zo staan we samen – maar ook afzonderlijk – stevig(er)
in onze schoenen en drukken we onze stempel op de sector”, gaat Christophe verder.
Waarom Talking Bold? “De naam verwijst naar de durf om onze grenzen te verleggen en geen enkele uitdaging uit de weg te gaan. Dit uit zich in ons werk, maar ook in de stappen die het netwerk onderneemt. Daarnaast weerspiegelt het onze visie om steeds innovatief en onderscheidend te zijn, en op te vallen in een zo goed als verzadigd medialandschap. Iets waar elk agency van Talking Bold trouwens naar streeft. Kortom, met de naam Talking Bold willen we benadrukken dat we – elk lid op zijn eigen manier weliswaar – gedurfde communicatieoplossingen creëren waarmee we de boodschap van onze klanten duidelijk en krachtig weten over te brengen. Zo weten we ook de beste resultaten te behalen.”, besluit Christophe.