2

Retailer zet (ongezoete) erwtenmelk van bij ons in de rekken

WEMMEL - Arnaud Muylaert en Louis Curtil van het Wemmelse bedrijf Tiptoh hebben ongezoete erwtenmelk, Unsweetened genoemd, ontwikkeld. Het drankje valt alvast in de smaak want retailer Delhaize besliste Unsweetend een plekje te geven in de winkelrekken. 

Arnaud en Louis brachten eerder al the Original erwtenmelk uit - licht gezoet en schuimend. Voor in de koffie of bij de bereiding van gebak. En de versie Chocolate is meer dan een waardige chocolademelkvervanger met Nutri-Score A. Nu is er dan ook Unsweetend, het ongezoete broertje in de familie van erwtenmelk.

Alternatief voor koemelk

“De producten van Tiptoh zijn op basis van erwteneiwitten, die bevatten alle essentiële
aminozuren. Daarnaast zijn de producten verrijkt, waardoor ze een goed alternatief
vormen voor koemelk. Tiptoh is laag in calorieën, vetten en suikers, en tegelijk hoog in
eiwitten, vitaminen en mineralen", steekt diëtiste Evelyne Mertens de loftrompet af over de producten van Tiptoh.

Delhaize en varianten

Een goed product verkoopt zichzelf. En dat doet Tiptoh sinds kort ook in alle grote
Delhaizes en veel AD- en Proxy-Delhaizes. "Erwtenmelk komt zo letterlijk binnen het bereik
- neem een straal van 10km - van nieuwe melkdrinkers. En dat is goed nieuws voor koeien,
klanten en het klimaat", zeggen de zaakvoerders. "Zo’n grote retailer die mee op de kar springt, dat heeft ook plezante gevolgen voor de consument: in april zakte de prijs van Tiptoh."

Voetafdruk 

De gemiddelde voetafdruk van de Belg is zes keer te groot. "Wat als we die veel te grote ecologische voetafdruk wat verkleinen door af en toe op de tippen van onze tenen te gaan staan? Tiptoh wil er niet alleen zijn voor vegans. Iedereen die zijn best doet en af en toe op zijn tippen gaat staan, telt mee. Op de website van Tiptoh heerst dan ook transparantie: over de impact, de productie en de prijs. Bij Tiptoh is de consument niet het probleem, maar het
antwoord voor onze planeet. Erwten drinken namelijk geen tonnen water en stoten minder
CO2 uit. Met elke karton Tiptoh draag je simpel en lekker een steentje bij aan een beter klimaat", besluiten Arnaud Muylaert en Louis Curtil.