Schermafbeelding 2025-10-06 141140 Chief Commercial & Marketing Officer Christoph Glorieux en CEO Camille Depuydt.

Sappenproducent Pajottenlander zet groei verder met aanstelling van Christophe Glorieux en zoek nieuwe ambitieuze profielen

Pajottenlander, Belgisch marktleider in productie en distributie van biologische vruchtensappen, groentesappen en limonades onder de merken Pajottenlander en Fruji, kondigt een nieuwe stap aan in haar groeiverhaal. Christophe Glorieux treedt toe als Chief Commercial & Marketing Officer (CCMO) én als vennoot in het kapitaal van Pajottenlander. Om het verschil te maken, is Pajottenlander ook op zoek naar nieuwe, ambitieuze profielen.

Pajottenlander bestaat sinds 1987 en heeft sindsdien een sterke expertise opgebouwd in het verwerken van hoogwaardig biologisch fruit en groenten.Vier jaar geleden nam Camille Depuydt het bedrijf over. Onder haar leiding kende Pajottenlander een sterke groei, met focus op het structureel versterken van de activiteiten, het uitbreiden van het assortiment, het samenstellen van een ambitieus team en het betreden van nieuwe markten, zoals Noord-Frankrijk, Nederland en Luxemburg. Dankzij deze ontwikkelingen en lopende overnameprojecten is het bedrijf op weg om zijn omzet op vijf jaar tijd te verdrievoudigen. De ambitie voor de komende vijf jaar blijft even ambitieus: opnieuw een verdrievoudiging van de activiteiten.

Om dit groeitraject te ondersteunen en te versnellen, treedt Christophe Glorieux toe als Chief Commercial & Marketing Officer (CCMO) én als vennoot in het kapitaal van Pajottenlander. Glorieux brengt meer dan twintig jaar ervaring in de drankensector in de Benelux mee, onder meer vanuit zijn vorige rollen bij Jet Import in België, waar hij merken als Fever-Tree en Red Bull op de kaart zette. Binnen Pajottenlander zal hij zich toeleggen op de commerciële en marketingstrategie. “Met Christophe aan boord versterken we ons team met jarenlange marktkennis, aangevuld met bijzonder veel passie voor de drankensector”, zegt Camille Depuydt. “Zijn strategische visie en
commerciële slagkracht zijn een belangrijke troef om onze ambitieuze groeiplannen te realiseren.”

“Pajottenlander is een unieke parel in het drankenlandschap met bijzonder veel groeipotentieel. Met Pajottenlander en Fruji spelen we perfect in op de toenemende vraag naar lokaal, duurzaam en gezond consumeren, waarbij kwaliteit en respect voor de natuur centraal staan”, vult Christophe Glorieux aan. “Mijn focus zal enerzijds liggen op de verdere ontwikkeling van de bestaande productlijnen in het Belgische horecalandschap en het ontwikkelen van nieuwe producten en segmenten binnen ons portfolio. Met de juiste marketingstrategie zullen we de merken Pajottenlander en Fruji verder uitbouwen en gaan we op korte termijn ook over de landsgrenzen heen kijken naar potentiële
distributeurs.”

Nieuwe ambitieuze profielen

Om het verschil te maken, is Pajottenlander ook op zoek naar nieuwe, ambitieuze profielen. Het bedrijf zoekt versterking voor zowel het commerciële als operationele team, met mensen die over de nodige slagkracht en ondernemingszin beschikken om samen de groei te versnellen. Ook toekomstige overnames blijven deel uitmaken van de strategie. “Bedrijven in de sector, op zoek naar opvolging mogen ons zeker contacteren”, benadrukt Camille Depuydt.

Met een stevig fundament, jarenlange expertise en een versterkte commerciële slagkracht is Pajottenlander klaar voor de volgende groeifase. “Dit project is van groot belang voor de fermentatieregio Vlaams-Brabant, bekend om zijn brouwerijen, industriële bakkerijen, zuivelbedrijven, wijnbouwers en unieke fermentatiebedrijven, zoals Citribel en Paleo.