Sleepy kiest voor het Leuvense concept van omnichannel

sleepy

Sleepy neemt afscheid van de franchisewinkels. De samenwerking met het bestaande netwerk werd stopgezet. De keten van gespecialiseerde slaapwinkels organiseert de verkoop van slaapcomfort voortaan via eigen winkels en webhandel. Het Leuvense concept van omnichannel wordt de leidraad voor alle Sleepy-winkels.

Sleepy had eind 2015 negentien winkels in Vlaanderen. Slechts twee daarvan werden in eigen beheer uitgebaat. De eerste werd in september 2013 geopend in Mechelen, de tweede volgde in september 2015 in Leuven. De andere zeventien verkooppunten waren in handen van zelfstandige franchisenemers.

Daar komt nu verandering in. “De stap naar een nieuw concept was te groot om dat met zelfstandige uitbaters te realiseren”, zegt topman Johan Baetens. Hij wil met Sleepy volop inspelen op de veranderingen in de retailsector en de doorbraak van het gegeven omnichannel. Dat komt neer op het creëren van een symbiose tussen web- en winkelervaring.

Sleepy testte het nieuwe winkelconcept van omnichannel sinds september uit in Leuven. Daarbij wordt een brug gecreëerd tussen de winkel, de website en de webshop, die dit voorjaar gelanceerd wordt. Het Leuvense concept wordt vanaf februari gekopieerd naar Mechelen en bijkomende winkels die in eigen beheer worden geopend.

Met het concept kan de consument zijn aankoop helemaal voorbereiden op de website. Je vertrekt van je favoriete slaapstijl en stelt zelf je bed samen, rekening houdend met de afstemming op het lichaam, het gewenste slaapgevoel en het design. Voor de afronding van de aankoop kan de klant terecht in de webshop of in de fysieke winkel.