Met de overname groeit Springbok verder uit tot één van de grootste digitale marketing spelers in de Benelux. “De krachtenbundeling van beide agencies brengt de juiste expertise samen voor doordachte digitale programma’s op schaal”, vertelt Kim Verhaeghen, CEO van Springbok. Met de overname van Adeptiv zet zich de consolidatietrend in de digitale marketingwereld verder.
Verdubbeling personeel
Springbok is in handen van de investeringsmaatschappij Indufin en het management team. Het bedrijf werd opgericht in 2014 en heeft naast de hoofdzetel in Mechelen ook vestigingen in Anderlecht (Rise+Shine), Parijs en Amsterdam. Met deze overname verdubbelt Springbok het aantal werknemers tot 280 werknemers.
Dochter PostNL
Met klanten als KPN, Rituals en Efteling is Adeptiv in zijn thuismarkt een leidende speler in marketing automation, data-driven en customer journey marketing. Het bedrijf was tot voor kort een dochterbedrijf van PostNL. Omdat het Nederlandse post- en pakkettenbedrijf zich steeds meer toelegt op de kernactiviteiten die de transformatie naar de favoriete logistieke dienstverlener voor post en e-commerce in de Benelux ondersteunen, krijgt Adeptiv met deze stap de mogelijkheid te groeien in hun digitale activiteiten.
Investeren
Het huidige Adeptiv management zal samen met het Springbok management en het investeringsfonds Indufin mee investeren in de nieuwe groep. Over de financiële details van de overname is niet gecommuniceerd.