De Dilbeekse start-up Teamtel blikt terug op de eerste zes maanden. “Al meer dan 100.000 gesprekken per maand vinden plaats in de cloud”, vertelt medezaakvoerder Cedric Hamelryck. Het bedrijf is dan ook in de wolken over de ontwikkelingen rond cloud telefonie. Intussen telt de onderneming acht werknemers.
De klassieke telefooncentrale in elke kmo is passé. Dat zegt Cedric Hamelryck van Teamtel. “In de toekomst belt iedereen in de cloud”. Met cloud telefonie hoef je niet te investeren in een telefooncentrale, ben je altijd bereikbaar en minder plaatsgebonden en kan je gemakkelijker inspelen op veranderingen binnen je bedrijf. Collega Arnoud Van der Kelen. “wie grote spelers beu is, komt vanzelf bij ons uit. Wij zijn veel flexibeler én een pak goedkoper”, luidt het.
700 kmo’s
Teamtel overtuigde namen als Cardoen, Avicom, Jobcompany en TomaCom te overtuigen om in het cloud verhaal te stappen. Het bedrijf zegt intussen 700 kmo’s in portefeuille te hebben. En eind vorig jaar kreeg Teamtel een uitnodiging voor het Digital First event in Tour & Taxi, waar de honderd beste digitale startups van België worden bijeengebracht. De ambitie van het duo Hamelryck-Van der Kelen reikt evenwel een pak verder. “Wij gaan de commerciële telecommarkt radicaal verbeteren”, aldus de ondernemers.
Base en Connexing
Cedric Hamelryck begon zijn carrière als manager bij Base. Nadien werd hij algemeen directeur bij het telefoniebedrijf Connexing. Hij leidt de commerciële activiteiten van Teamtel. Arnoud Van der Kelen is als 3CX gelicenseerde VoIP engineer verantwoordelijk voor het operationele en de installaties bij klanten. Bij Teamtel in Dilbeek en Rotselaar werken acht medewerkers.