Three-Sixty, dat voortaan verder gaat als Grip, is een digitaal bureau dat kmo’s, marcomteams en agency’s helpt om hun doelstellingen te bereiken via onder meer corporate- en e-commerceplatforms, campagnesites, webapps en -games. Het bureau gaat voor digital excellence en specialiseert zich in strategisch advies, webdesign en development. Tot de klanten behoren Beam HR, Chronion, Puratos, The House, Thibaut Courtois, Galapagos en TriFinance.
“Waar Three-Sixty de topdeveloper was voor creatieve agency’s, gaat Grip verder. We bieden kmo’s, marcomteams én agency’s meer houvast bij hun digitale trajecten”, aldus van der Laak. “We doen dat door voortdurend scherpe vragen te stellen en nuchter vooruit te denken. Zo komen we tot digitale trajecten die helder, schaalbaar en mensgericht zijn. In het kort: digital excellence.”
Meer focus op strategische onderbouwing
De rebranding naar Grip gaat samen met een aangescherpte positionering: van uitvoerende expert naar strategische partner op de lange termijn. “Veel organisaties missen een helder kader voor hun digitale initatieven”, zegt van der Laak. “Wij bouwen strategisch voort op de organisatiedoelstellingen en adviseren de klant bij elke stap. Zo garanderen we dat corporate- en e-commerce-platformen vlot worden ontwikkeld. Dat campagnesites en webgames creatief en conceptueel goed doordacht zijn. En dat carrière- en jobsites de juiste kandidaten aantrekken.”
Drie expertisedomeinen, één aanpak
In haar missie noemt Grip zichzelf ‘een anker in de digitale storm’. “Organisaties worstelen onder meer met de ruime keuze aan tech, de snelle opkomst van AI en de overload aan werk die bij website-ontwikkeling op je afkomt. Grip herstelt het overzicht en biedt stabiliteit.”
Dat doet het bureau door drie expertisedomeinen te bundelen: strategisch advies, doordacht creatief design en veilig, performant development.
Complementair managementteam
Niek van der Laak leidt Grip samen met Matthias Brodelet. “We vullen elkaar perfect aan. Matthias is lead developer en zorgt dat we altijd mee zijn met nieuwe tools en tech. Ikzelf breng de noden van de klant in kaart en begeleid hen naar een optimale digitale oplossing.”
Grip fungeert als een netwerkorganisatie, met een sterke kern van interne expertise en ervaring, en nauwe samenwerking met externe partners voor design en content (fotografie, video, copy). “Op die manier stellen we flexibele projectteams samen, met de juiste persoon op de juiste plaats”, besluit van der Laak.