Het Grimbergse Trooper heeft de titel van Belgium’s Best Brand of the Year 2018 gewonnen. De award is een initiatief van De Tijd en marketingvereniging Bam. Trooper helpt op een inventieve manier verschillende verenigingen aan werkingsmiddelen.
De Grimbergse start-up ontwikkelde een platform dat verenigingen geld laat verdienen door mensen die online shoppen. Wanneer online shoppers een bestelling plaatsen bij een aangesloten webshop gaat een percentage van het aankoopbedrag naar de verenigingen die ze wensen te steunen. Het platform telt inmiddels 3.000 aangesloten verenigingen die een commissie kunnen opstrijken dankzij zo’n 200 aangesloten webshops zoals Collect&Go, Coolblue en Booking.com.
Studio 100
Trooper haalde bij de oprichting in augustus 2017 slechts 1.000 euro op voor de aangesloten verenigingen. Een jaar later ging het al om 62.000 euro. Ondertussen brengt Trooper gemiddeld 30 euro per maand op, per vereniging. Een jaar terug investeerde Studio 100 een kwart miljoen euro in het bedrijf. Trooper wil ook uitbreiden naar Franstalig België en op termijn ook naar andere Europese landen.