Het partnership is één van de initiatieven die Horeca Van Zon neemt om het de ondernemers van de horecasector, die het in deze tijd allemaal zeer moeilijk hebben, gemakkelijker te maken. “Ondanks dat we 10% omzet verloren hebben, willen we bij Horeca Van Zon alles op alles zetten om te blijven investeren. Te investeren in een sector die het nu meer dan ooit nodig heeft. Daarom hebben we een plan van aanpak om het de horecaondernemer nog gemakkelijker te maken”, aldus Marion Van Zon, CEO Horeca Van Zon.
Eén van de stappen in het plan van aanpak van Horeca Van Zon is partnerships aangaan. Dit is in de eerste plaats om het assortiment uit te breiden met kwalitatieve producten. Het huidige aanbod van Van Zon bestaat reeds uit 30.000 producten. De groothandel heeft eerder al een succesvol partnership met Slagerij Carmans en slaat nu ook de handen in elkaar met Eurofresh uit Bocholt. Eurofresh is een groothandel die versconcepten en private label producten levert aan restaurants en delicatessenzaken. “Voor ons moet een partnership altijd een win-win zijn. En dat is hier zeker het geval. Ons assortiment breidt uit, waardoor onze klanten een betere service genieten, en het assortiment van Eurofresh is voor ons én onze klanten echt een meerwaarde”, aldus nog Van Zon.
De 200 medewerkers, ook wel de “zonnetjes” genoemd, staan elke dag op om hun klanten succesvol te maken en de horecasector te doen groeien. Horeca Van Zon wil blijven investeren met als ultieme doel, de rechterhand én all-in partner te zijn van de horecaondernemer. Dit door onder andere te blijven investeren in de cash & carry’s op vlak van assortiment en beleving, een uitbreiding naar Oost- en West-Vlaanderen en de online Expressdienst verder uit te breiden. De Expressdienst is een online shop die 7/7 open is. De horecaondernemer kan online bestellen en ontvangt de producten dezelfde dag of de dag nadien aan zijn deur. Samenwerken met andere groothandels zodat zij hun assortiment kunnen “aanhaken” is de toekomst.