IMG_8017

Wordt uw bedrijf (beloftevolle) KMO van 2019?

LEUVEN/KAMPENHOUT/DIEST/AARSCHOT/TIENEN/HALLE/VILVOORDE – Zelfstandigenorganisatie Unizo presenteert een nieuwe editie van (beloftevolle) KMO van het jaar. Je ken je onderneming vanaf nu inschrijven of een andere onderneming aanbrengen. 

Elk jaar kiest UNIZO samen met haar partners Liantis, Agentschap Innoveren & Ondernemen, KBC, Proximus, PwC, TNT en een onafhankelijke jury de KMO van het Jaar. Dit bedrijf wordt verkozen op basis van de geleverde prestaties inzake onder andere innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin en marketing & communicatie. Vorig jaar werd conservatie-en restauratiebedrijf iParc uit Kampenhout de KMO van het jaar.

Essentiële rol 

“We organiseren deze wedstrijd niet om een paar ondernemers extra te promoten”, vertelt voorzitter Elke Tielemans. “In de eerste plaats moet het initiatief het gezond zelfstandig ondernemen stimuleren en inspireren én om de essentiële rol van kmo’s in ons land te benadrukken. Ze zorgen voor 69% van de tewerkstelling en voor 61% van de toegevoegde waarde. Ze zijn met andere woorden letterlijk de draaischijf van onze economie. Kmo’s verdienen dus de nodige erkenning. Ook dat beogen we met deze verkiezing van de KMO van het Jaar.”

Beloftevolle KMO van het jaar 

Elke ondernemer die maximum vijf jaar actief (in hoofdberoep) is, kan zich ook kandidaat stellen voor de Beloftevolle KMO van het Jaar. Net zoals de KMO van het Jaar, komt dit beloftevolle aspect van de onderneming sterk tot uiting in één of meerdere aspecten van de bedrijfsvoering: innovatie, (ambitie voor) internationaal ondernemen, personeelsbeleid, financieel beleid, energie & milieu, ondernemingszin en marketing & communicatie. “Daarnaast uit zich dit ook in uitgesproken groei-ambities van de ondernemer gedurende de komende drie jaar. Richtcijfers die hierbij als kapstok kunnen gebruikt worden, zijn: ambitie om te groeien in tewerkstelling van minstens 5 medewerkers in de komende 3 jaar en/of de ambitie om jaarlijks de omzet met minstens 15 à 20% te laten groeien”, besluit Tielemans. Vorig jaar trok StepUp Consulting uit Leuven aan het langste eind in de categorie Beloftevolle KMO van het jaar.