WOMED Award 22 Facebook

Alle kandidates voor de WOMED Award komen uit …West-Vlaanderen

KORTRIJK - Wie zegt beter? Wie zegt dat het vrouwelijk ondernemerschap in West-Vlaanderen niet bloeit? De drie kandidaten (Caroline Vercauteren, Katrien Vermeire, Marie Callens) die volgende maand in aanmerking komen voor de WOMED Award - zeg maar de verkiezing van de vrouwelijke Manager van het Jaar - komen alle drie uit onze provincie. Straf en du jamais vu. De organisatie van de WOMED Award krijgt de steun van Made in als partner.  De prijs wordt uitgereikt op 9 maart eerstkomend. De winnaar is vooraf bekend: een West-Vlaamse.

Caroline Vercauteren van voedingsbedrijf Bon Mush (Ieper) noemt zichzelf een dromer én een doener tegelijk. "Ik heb 5 jaar geleden de kans gegrepen om het charcuteriebedrijf van m’n schoonouders over te nemen en samen met mijn nieuwe team vorm ik het bedrijf uit de Westhoek om tot een future-proof pareltje", aldus Vercauteren. "Met de oesterzwam als basis en een betere wereld als doel. Let’s eat the world a better place."

Katrien Vermeire (beluister de podcast PODCAST. Vroege Vogels – Katrien Vermeire van John & Jane – Made in (made-in.be) probeert met haar audiovisueel productiebedrijf John & Jane (Ruiselede) van elk event iets onvergetelijk te maken. "Ondernemen doe je nooit alleen", zegt ze. "Je motiveert mensen om het beste in zichzelf naar boven te halen. Ik ben iemand met ambitie die opportuniteiten grijpt. Iemand met een droom waar passie en oog voor detail centraal staan. Iemand met duidelijke doelen, gegidst door buikgevoel, authenticiteit en de mensen om me heen."

Marie Callens (zie foto) tot slot leidt haar baby, het Roeselaarse vloerbekledingsbedrijf Floorify, naar wasdom. "Door als eerste in Europa te innoveren met rigide vinylplanken en -tegels schudden we de wereld van de vloeren door elkaar", aldus Marie. "Floorify combineert een authentieke look-en-feel met een ultiem gebruiksgemak, inclusief extra sterkte en waterbestendigheid. We verdelen deze innovatieve vloeren via zorgvuldig gekozen vloerenspeciaalzaken in binnen- en buitenland. De kans om zo’n revolutionair product te lanceren, krijg je maar één keer in je leven. Dan twijfel je niet: je doet het gewoon zelf."