Het waren de Kortrijkse burgemeester Ruth Vandenberghe en Barco CEO An Steegen die het officiële lint knipten van het in alle opzichten indrukwekkende belevingscenter. Liesbet Soenens verzorgde vervolgens de rondleiding. Het is de derde maal sinds 2016 dat Barco zijn Experience Center – hét visitekaartje bij uitstek om prospects uit binnen- en buitenland te overtuigen – in een nieuw kleedje stopt. Opvallende rode draad: Barco wil de wereld slimmer en slimmer maken door intergratie van nieuwe software en van artificiële intelligentie. Het moet allemaal de beoogde groei helpen stimuleren.
Wat de cinémaprojectoren betreft pakt Barco rond deze tijd uit met zijn allernieuwste innovatie: HDR. De derde generatie projectoren en een nieuwe stone step. Na de overstap van analoge naar digitale projectoren (2000) en de switch van digitaal naar LED (2015), wordt nu een nieuw momentum gecreëerd met HDR dat de kleurenweergave nog dusdanig verdiept dat het een feest voor het oog wordt. De demo was alleszeggend.
Idem dito voor de Barco-technologie in de medische wereld die de taak van geneesheren waar ook ter wereld opschaalt naar ongekende hoogten en alle mogelijke toepassingen in 3D om ook vanop afstand in te grijpen of bij te staan in eender welke operatiezaal. Tenslotte was er de nieuwste versie van ClickShare, Barco’s paradepaardje voor in board rooms en kantoren of voor de meest verregaande visuele toepassingen on the floor.