Barco Cinionic schenking

Barco toont zijn groot hart

KORTRIJK - Naar aanleiding van de heropening van de bioscopen, toont Barco zijn groot hart. Omdat cinéma beleven er moet zijn voor iedereen, besloot Jan De Witte -CEO van Barco - om duizend bioscooptickets weg te schenken aan kansarmen zodat ook zij de ervaring van het witte doek kunnen beleven. Barco is zoals bekend een wereldnaam op vlak van projectoren voor de bioscoopsector.    

Jan De Witte overhandigde symbolisch, en in aanwezigheid van de Kortrijkse burgemeester Ruth Vandenberghe, de duizend tickets aan de organisatie Enchanté, die zich buigt over het lot van kansarmen in het Kortrijkse. Ook Gent Fest steunt het project. Ook de Barco-medewerkers zelf krijgen dezer dagen een zomerpresentje in de vorm van duizend gratis tickets voor een bioscoopbezoek. "Het is een sector die we graag steunen na bijzonder moeilijke tijden", aldus Wim Buyens, CEO van Barco-Cinionic, de joint venture die over de hele wereld cinémaprojectoren van de allerhoogste kwaliteit ontwerpt en verkoopt.

Barco-Cinionic mag zich volgens Wim Buyens wereldwijd marktleider noemen met zo'n 95.000 operationele projectoren en een aandeel van plus minus 50 procent. De portfolio bevat zo'n 25 verschillende modellen. De laserprojectoren zijn daarbij het neusje van de zalm. Met dat specifieke product bereikt Barco-Cinionic zelfs een wereldwijd marktaandeel van 70 procent. De Kinepolis Group is een vaste klant en wordt als partner en expert ook steevast betrokken bij nieuwe ontwikkelingen.