Nieuws West-Vlaanderen Bernard Thiers zegt yes aan de Wolfpack van Patrick Lefevere, Francis Van Eeckhout zegt no

Bernard Thiers zegt yes aan de Wolfpack van Patrick Lefevere, Francis Van Eeckhout zegt no

Bernard Thiers zegt yes aan de Wolfpack van Patrick Lefevere, Francis Van Eeckhout zegt no

WIELSBEKE – Op één en dezelfde dag kreeg de wielerploeg van Patrick Lefevere goed en slecht nieuws te verwerken vanwege zijn huidige West-Vlaamse hoofdsponsors. Het beursgenoteerde Deceuninck liet weten dat het niet verder geld vrij maakt voor het team. Quick-Step van zijn kant deed een toezegging die tellen kan: het gaat nog zes jaar door met de Wolfpack.  

Deceuninck zal alles bijeen drie jaar shirt- en naamsponsor geweest zijn van het succesrijke wielerteam van Patrick Lefevre. In een kurkdroge mededeling onder de titel ‘Bedankt Wolfpack’, wordt een einde gemaakt aan de samenwerking, en dit vanaf 2022. Francis Van Eeckhout, CEO van Deceuninck, wijst er op dat het wielerteam van Patrick Lefevere in 2018 toe was aan een moeilijke zoektocht naar sponsors. “Als wielerliefhebber én als ondernemer zag ik de gelijkenissen in sterkte en betrouwbaarheid tussen de Wolfpack en ons merk Deceuninck”, aldus Francis Van Eeckhout. “Beiden zijn ambitieus en futureproof. Met ons Deceuninck-team hebben we onze nieuwe raam- en deurprofielen succesvol kunnen lanceren in Europa. Intern vinden we het belangrijk om de Wolfpack-spirit levendig te houden en verder topproducten te leveren aan onze klanten.”

Van Eeckhout geeft geen echte verklaring voor het afscheid als wielersponsor. Maar hij dankt het wielerteam voor de vele fantastische momenten en het inspirerende temperament dat hij mocht beleven in de voorbije drie jaar. En al onze medewerkers zullen supporters blijven, zo besluit de CEO.

Ongelooflijke reis

Quick-Step van zijn kant geeft er een fameuze lap op. Reeds 23 jaar is het vloermerk sponsor, en nu wordt aangekondigd dat daar nog eens zes jaren bijkomen. Dit zorgt voor een vrij uniek gegeven in de geschiedenis van het professionele wielrennen. “De beslissing om verder te sponsoren is voor ons een evidentie”, zegt Ruben Desmet, president van Unilin Flooring, het bedrijf achter het consumentenmerk Quick-Step. “We blijven internationaal sterk groeien met ons merk. Dat heeft natuurlijk heel wat te maken met onze uitstekende medewerkers, partners en producten, maar ook de vele sportieve successen van het team helpen onze naamsbekendheid bij het brede publiek te vergroten. Anderzijds delen we dezelfde waarden. Durven dromen, en die dromen ook omzetten in resultaten. Het leiderschap waarmee de Wolfpack het peloton stuurt. Het altijd weer streven naar excellentie. Dat zit ook allemaal in ons DNA.”

Patrick Lefevere wijst er in een commentaar op dat het om meer gaat dan een gewone contractverlenging. “Het is het bewijs dat sterke relaties, gebaseerd op wederzijds respect, vertrouwen en gemeenschappelijke waarden, bestaan in het wielrennen”, aldus Lefevere. “Deze lange termijn overeenkomst laat ons toe naar de toekomst te kijken, verder te evolueren om nog beter te worden en bij de besten in de sport te blijven. Ik wil dan ook Ruben Desmet en de hele Quick-Step familie bedanken voor het vertrouwen. We staan te popelen om deze ongelooflijke reis, die tot nu toe zo succesvol is geweest, verder te zetten.”

 

 

 

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.