LAUWE – Patrick Hanssens, de ‘patron’ achter BOA, is een gelukkig man. Het bedrijf waar hij al 28 jaar aan werkt, blijft verder groeien, mede dankzij de hulp van zijn kinderen. Het marketing-, reclame en communicatiebureau BOA, dat 40 mensen telt, werkt voor grote klanten zoals Modular, Balta, Aldi, Manutti, la Lorraine en veel meer….
“Voor vele klanten werken we soms al meer dan 15 jaar, dat zegt genoeg”, aldus Hanssens. “We denken commercieel creatief, waardoor we onze klanten laten groeien. Dit zien we momenteel enorm binnen onze webshop-afdeling. Sowieso groeien we mee met onze klanten.”
Rond deze tijd kan Patrick Hanssens zich verheugen in de komst van zijn eigen dochter Clara. “Ze heeft de kennis én ze heeft vooral veel goesting ook, zegt de vader. Clara Hanssens volgde fotografie aan de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten, waar ze haar master behaalde. Daarna deed ze nog met glans een jaar marketing aan de Vlerick Business School. Een perfecte mix van creativiteit en business insights om te beginnen bij BOA. “Na mijn studies was voor mij de keuze snel gemaakt om bij Boa te beginnen”, aldus Clara. “Van thuis werd de vraag nooit echt gesteld of ik daar effectief wilde starten, dus de druk was er ook niet, maar de goesting des te meer. In mijn huidige functie ga ik aan de slag als account manager, waarbij ik verschillende klanten opvolg.”
De opvolging is bij BOA dus verzekerd. Ook de 2 andere kinderen van Patrick, Léon en Mira, volgen studies die in lijn liggen van het bureau (namelijk grafisch ontwerp & communicatiemanagement). Met een blik op de toekomst breidt het reclamebureau steeds uit. Het doel blijft om nog meer klanten aan te trekken, waarbij eindeloze ervaring in combinatie met frisse ideeën een perfecte mix vormt om de lange termijnvisie uit te bouwen. BOA telt 4 divisies: foto/video, branding, webshops/websites en een SEO/SEA-afdeling. Met deze 4 divisies wil het bureau zijn klanten begeleiden van a tot z, waarbij commercieel creatief denken de leidraad vormt doorheen het volledige bedrijf.