KORTRIJK – Creatievelingen, marketeers, ontwikkelaars, ondernemers, designers of studenten, kortom mensen die van uitdagingen houden, worden uitgenodigd om gratis deel te nemen aan een buitengewoon weekend. Het finale doel: over de land- en taalgrens heen nieuwe businesscontacten leggen in specifieke deeldomeinen.
Of ze nu een start-up idee hebben om uit te testen, een vaardigheid verder willen uitwerken, een ervaring willen delen of een vorming wensen te volgen – alleen of in groep, met of zonder idee – BoostCamp biedt deelnemers de kans om het ondernemersavontuur te beleven. Dit initiatief wordt georganiseerd in het kader van het Interreg France-Wallonie -Vlaanderen, project Protopitch 3.0.
Op het programma van deze driedaagse van non-stop creativiteit staan tussen 16 en 18 februari coaching sessies, advies van ervaren professionals en workshops die de deelnemers tools aanreiken en hen helpen bij de uitwerking van hun project. Op het einde van het weekend dat doorgaat in Doornik, pitchen de teams hun resultaat voor een jury van experten en vindt er een prijsuitreiking plaats.
Protopitch 3.0 is een ambitieus Europees project
De zogenaamde Interreg-programma’s willen de samenwerking tussen actoren, hier in casu bedrijfsleiders of starters, aan de landsgrenzen bevorderen. Tijdens dit specifieke programma gaat het vooral om sectoren als digitale beeldbewerking en creatieve industrie. Aan West-Vlaamse zijde helpen OC West en TUA West samen met de POM West-Vlaanderen het project schragen en ze kunnen daarbij rekenen op steun van onder meer het Franse Agence pour l’Entreprise & l’Innovation.