Vander Ghinste vader en zoon in bezoekerscentrum

Brouwerij Vander Ghinste investeert in gloednieuw Visitor Center

BELLEGEM - Voor de brouwerijsector was de voorbije periode erg zwaar om dragen, vooral door de sluiting van de horeca. Brouwerij Vander Ghinste, bekend van de succesbieren Omer en LeFort, maakte van de gelegenheid gebruik om te investeren in eigen huis. Het bezoekerscentrum kreeg een totale en erg gelukte make over, en kan naast bezoekers nu ook events ontvangen, dankzij een verdubbeling van de capaciteit.

Dit weekend opent het nieuwe Visitor Center, dat voortaan elk weekend kan bezocht worden. Gespreid over twee etages kan de bezoeker er kennis maken met de brouwerij, met het brouwproces en last but not least met de rijke geschiedenis van de Bellegemse trots, brouwerij Vander Ghinste. De informatieve led-schermen geven het kader een moderne look terwijl historische zwart-wit foto's zorgen voor een informatieve reis in de tijd die in het geval van brouwerij Vander Ghinste teruggaat tot eind negentiende eeuw. Twee sfeervolle taprooms zorgen dan weer voor een huiselijk gevoel en het laven van dorstige kelen.

Volgens CEO Omer-Jean Vander Ghinste wordt vooral gemikt op twee doelgroepen. Enerzijds de hobbyfietsers (waaronder veel ondernemers) die onder het weekend graag hun kilometers malen door het glooiende West-Vlaamse land, om dan onder vrienden af te ronden met een glaasje gerstenat in een sfeervol kader. Anderzijds zijn er de bedrijven, organisaties en sociale of culturele verenigingen die behoefte hebben aan een originele netwerkplaats voor hun bijeenkomsten.

Er werd meer dan een jaar gewerkt aan de verbouwing van de oude brouwzaal en de bijgebouwen, maar er wordt geen investeringsbedrag geplakt op het dossier. Sowieso wordt gerekend op een verdubbeling van het aantal bezoekers: van een slordige 7.000 naar circa 15.000. Er is ook een Omer Vander Ghinste wandelroute en fietsroute beschikbaar om een namiddagprogramma te vullen. Een rondleiding met gids is ook mogelijk, maar enkel op reservatie.