KIXX Vanessa Flamez

Brugs marketingbureau KIXX overstijgt corona

BRUGGE - Het strategisch marketing- en communicatiebureau KIXX, blijft verder uitbreiden en groeien. Na de overname van reclamebureau Magenta begin dit jaar, werden de voorbije maanden -in volle corona aub- vier nieuwe medewerkers aangetrokken. Het meest recente nieuwe gezicht is Vanessa Flamez, die eerder voor Voka, basketploeg Filou Oostende en de Internationale luchthavens van Oostende-Brugge en Antwerpen werkte.

KIXX is intussen een koepel van bedrijven, die 22 medewerkers telt. CEO Mark Caelenberghe bouwde het bedrijf uit van eenmans start-up tot gevestigde waarde in strategie, branding, marketing en digitale communicatie. “We hebben ons met KIXX toegespitst op strategisch advies en de creatieve uitwerking van nieuwe concepten en campagnes”, vertelt de CEO. “De voorbije jaren merkten we dat onze klanten steeds meer nood hadden aan expertise over online communicatie en digitale tools. Die expertise bundelden we in dochterbedrijf Digital KIXX.”

Als gevolg van de coronacrisis is het belang van strategie, merkpositionering en digitaal communiceren nog toegenomen. “Bedrijven willen zich meer dan ooit op de juiste manier in de kijker stellen", stelt Caelenberghe. "Ze kiezen volop voor online en digitale communicatie met hun klanten, stakeholders en medewerkers. Net in die domeinen hebben wij onze knowhow opgebouwd. Bovendien kunnen we ook de creatieve power van Magenta uitspelen in nieuwe merkidentiteiten en sterke campagnes. We zijn echt een full service agentschap en dat werpt zijn vruchten af.”

Een ambassadrice voor KIXX

Hoewel ook KIXX aan het begin van de lockdown de economie voelde vertragen, heeft CEO Caelenberghe nooit getwijfeld over de toekomst : “We zijn volop blijven investeren en werken aan de groei van onze organisatie", zegt hij. "We lanceerden bijvoorbeeld de site comuituwkot.be om ondernemers te inspireren over hoe ze hun communicatie konden aanpakken in deze bijzondere tijden. En daarnaast trokken we vier nieuwe medewerkers aan om KIXX verder te versterken.”

Vanaf 1 september maakt ook Vanessa Flamez deel uit van het KIXX-team, als ambassadrice. Ze heeft een ruime marketing- en saleskennis en een groot netwerk. "Als ambassadrice vormt ze een goeie aanvulling voor onze salesploeg en is ze klaar om onze klanten te helpen hun marketing en communicatie naar een hoger niveau te tillen”, aldus de CEO.