Met vestigingen in Brugge, Antwerpen en Brussel telt het bureau ruim 80 vaste medewerkers. Al meer dan 40 jaar ondersteunt het bedrijven en organisaties in B2B en B2C met krachtige merkstrategieën, creatieve campagnes en innovatieve marketingoplossingen. Met de lancering van D’M&S Insights onderlijnt het bureau meer dan ooit zijn ambitie om de toekomst van marketing en communicatie te koppelen aan data-gedreven inzichten, technologische innovatie en tastbare impact.
Gedreven door een snel evoluerend communicatieklimaat, waarin consumenten hypergepersonaliseerde ervaringen verwachten en concurrentie almaar toeneemt, zet D’M&S met deze lancering een nieuwe standaard. D’M&S Insights helpt bedrijven strategische keuzes te maken en hun marktpositie te versterken zodat ze hun marketing- en communicatiestrategie sneller, doelgerichter en met een hogere return kunnen realiseren.
Strategische kracht voor de middelgrote markt
De lancering van D’M&S Insights is het resultaat van ruim twee jaar voorbereiding, strategische overnames, intensieve training en opleiding van het D’M&S-team en de aanwerving van enkele gespecialiseerde experten in data-analyse, AI en strategische communicatie.
“Meer dan inzichten bieden we met D’M&S Insights klanten een strategische hefboom”, zegt Mathias Segaert, managing director bij D’M&S. “We zijn trots dat we vandaag, na jarenlange voorbereiding en innovatie, met een gedreven en onderlegd team, technologie en kennis beschikbaar kunnen stellen van bedrijven die wel de ambitie, maar zelf niet de interne data-afdeling hebben om dergelijke, vaak complexe analyses te doen. Onze klanten krijgen daarbij geen rapporten om in de kast te leggen, maar heldere en werkbare inzichten in hun bedrijf, de competitie, de markt waarin ze opereren en de communicatie die er gevoerd wordt. Als extra voegen we daar bovendien concrete actiestappen aan toe.”
Vier strategische domeinen
D’M&S Insights richt zich op vier domeinen die bepalend zijn voor de groei en impact van bedrijven:
- Markt & concurrentie: Inzicht in marktevoluties, concurrentiepositie en groeipotentieel. Essentieel om een merk strategisch te positioneren en snel te schakelen bij marktverschuivingen.
- Klanten-audits: Analyse van klantverwachtingen, percepties en interacties. Wat werkt, wat niet en waar liggen kansen voor de verbetering van de customer experience, klantretentie en merkloyaliteit?
- Merkpositionering & boodschap: Objectieve audit van de merkidentiteit en messaging via doelgroepanalyses en sentimentonderzoek. Het doel? Herkenbaar en overtuigend communiceren en meer conversies realiseren.
- Mediakanalen & impact: Optimalisatie van alle touchpoints en mediabudgetten op basis van live data. Resultaat: efficiëntere campagnes en een snellere return.