Cercle Brugge nieuw logo

Brugse marketingbureau SKINN steekt Cercle Brugge in nieuw kleedje

BRUGGE - De Brugse voetbalclub Cercle bestaat sinds 1899. Tijd dus om de vereniging ook eens in een nieuw kleedje te stoppen moeten ze gedacht hebben aan de zijde van het bestuur. En dus werd het Brugse marketingbureau SKINN onder de arm genomen. Volgens de makers van SKINN moet het nieuwe logo groen (kleur van jeugd en vernieuwing) en energie (lef) uitstralen.

De club werd in 1899 opgericht als Cercle Sportif Brugeois en bestaat dus uitgerekend 123 jaar. Volgens plan moet dat verhaal nog heel lang doorgaan. Maar het werd wel tijd voor een nieuw hoofdstuk: een rebranding en een frisse versie van de filosofie van de vereniging. Een die er voor zorgt dat de look en feel passen bij de toekomstdromen en de gedurfde ambities van Cercle Brugge. De ‘herziene’ visie vormt het perfecte fundament voor de toekomst. Met respect voor het verleden uiteraard.

Een jaar brainstormen

Een jaar lang brainstormen, creëren en bijschaven resulteerde in een sportieve future proof filosofie, strategie en rebranding die het Brugs erfgoed eer aan doet. Van underdog naar ploeg die assertiviteit uitstraalt en alles behalve bang is om op te vallen. En dus is het energieke spel, de hoge pressing en de fysieke dominantie niet alleen meer binnen de lijnen, maar ook ver daarbuiten te ervaren en te lezen.

SKINN Branding Agency is een dedicated branding agency met roots in Brugge en ook vestigingen in Antwerpen en Amsterdam. SKINN, geleid door Kurt De Vlieghere, David van Gessel en Ruth Bossuyt, creëert al 15 jaar lang slimme merken via merkstrategie, merkidentiteit en merkbeleving. Dankzij hun ondernemers DNA, strategische focus en drive om merken future proof te maken, is het kantoor uitgegroeid tot een belangrijke speler voor bedrijven die hun merk sterk willen neerzetten in een snel veranderende wereld.

foto: Pascal Platteau, Alexander Vantyghem en Yannick Blanckaert (bestuur Cercle Brugge)