bruynooghe-koffie-85-jaar

Bruynooghe Koffie gaat back to the roots met conceptstore

KORTRIJK – Bruynooghe Koffie is al sinds 1935 een gevestigde waarde bij de West-Vlaamse koffiedrinkers. Het begon 85 jaar geleden in Kortrijk, waar de allereerste koffiebranderij van Bruynooghe gevestigd was. Binnenkort is de cirkel helemaal rond: vanaf volgende week vestigt Bruynooghe zich tijdelijk terug in Kortrijk met een gloednieuwe concept store in het winkelcentrum K.

In de winkel zal zal men alle producten uit het Bruynooghe assortiment kunnen kopen: naast de gemalen koffie zelf ook bonen, koffiepads en -filters, sierblikken en gestreepte kopjes. In aanloop naar de feestdagen worden er ook exclusieve koffiegeschenken verkocht om familie en vrienden te verrassen. Daarnaast zal je Bruynooghe Koffie coronaproof kunnen proeven volgens de traditionele receptuur, want sinds de oprichting werd er niets veranderd aan de unieke en geliefde Bruynooghe blend. De hypermoderne processen hebben de smaak van Bruynooghe koffie ​doorheen de jaren verfijnd om zo het allerbeste uit de koffieboon te halen. ​

Begin dit jaar onderging Bruynooghe een volledige rebranding. Sinds enkele maanden prijken de rood-witte streepjes in de supermarkt én online. Op de nieuwe webshop kan je als particulier voor het eerst Bruynooghe koffie bestellen voor thuis (www.bruynooghe.com/shop). Het traditionele West-Vlaamse bedrijf verbindt generaties en brengt jong en oud samen om te genieten van iets waar geen leeftijd op staat. Met een interactieve “Instagram wall” wil de concept store ook de jongere doelgroep warm maken voor deze unieke koffiebeleving.

Bruynooghe groeide in het Kortrijkse uit tot een traditionele en wel bekende naam met een kwaliteitsmerk. De voorbije twee decennia (sinds 2002) werd het familiebedrijf ingekapseld in het beursgenoteerde Miko, maar het merk bleef bestaan.