Ann Vancoillie maakt quantumsprong met Creaplan
KORTRIJK - Standen- en interieurbouwbedrijf Creaplan en het Nederlandse For Live uit Amersfoort (specialist in live communicatieprojecten) bundelen de krachten.… Lees meer
KORTRIJK, TIEGEM – Corona – iedereen kent het woord inmiddels – durft ook in te hakken op onze geestelijke gezondheid. Studies tonen aan dat de levenstevredenheid al eens richting dieperik lonkt. Daar wil consultant Patrick Verschelde met zijn zelf bedacht online concept Oranjo iets aan doen. Hij pakt uit met een methodiek om psychisch sterker te worden en zo het hoofd te bieden aan wat hij de corona blues noemt. Oranjo is een online tool van het bedrijf OKc. In 2001 werd OKc door Patrick Verschelde opgericht met 3 D’s in gedachten: dromen, durven en doen.
De Kortrijkse consultant Patrick Verschelde, die kantoor houdt in Tiegem, wil de corona blues counteren. Hij doet dat via opleidingssessies, waarbij hij naar eigen zeggen een uitmuntend resultaat garandeert.
Van bij de start van zijn bedrijf in 2001 wilde Verschelde aan ondernemingen en organisaties HR-advies geven met een praktische vertaalslag. Bedoeling was om zowel organisaties als mensen beter te maken. Het zit in de genen van de Kortrijkse consultant (en schrijver) om ondersteuning te bieden aan de body, mind en soul van mensen. Oranjo was een logische stap om zoveel mogelijk mensen te ondersteunen. “Want mensen lijden onder eenzaamheid, donkere gedachten, wanhoop”, dixit Patrick Verschelde. “Soms is daar een duidelijke reden voor. Maar de redenen voor het verminderd psychisch welbevinden kunnen ook onduidelijk zijn. Veel mensen zitten namelijk door de situatie gewoon minder goed in hun vel.”
Oranjo is een relatief recente online methodiek die mensen gedurende drie maand dagelijks mee op pad neemt. Oranjo is gebaseerd op de inzichten en ervaring van Patrick Verschelde. Hij is master in de psycho-pedagogische wetenschappen en volgde jarenlang opleiding in kinesiologie en healing. Mee op basis van zijn brede en jarenlange ervaring als personal coach, ontwikkelde hij deze online methodiek.
Zijn doel is om met Oranjo zo veel mogelijk mensen opnieuw gelukkig en succesvol te maken. Zo leren ze om het hoofd te bieden aan deze uitzonderlijke omstandigheden. Via oefeningen, tips en inzichten wordt de gebruiker gesterkt om niet alleen deze corona tijden goed door te brengen, maar er zelfs nog sterker uit te komen. “Door dit traject wordt er evenwicht en rust in de persoon gecreëerd”, aldus Patrick Verschelde. “Van daar uit nemen de deelnemers de juiste beslissingen, voelen ze zich ontspannen en worden ze tevreden. Via gerichte oefeningen worden risico’s verschoven van papier naar het real life-gebeuren. Maar het is ook fun. Op korte tijd herinnert en beleeft de deelnemer opnieuw het genot van geluk en succes.”
KORTRIJK - Standen- en interieurbouwbedrijf Creaplan en het Nederlandse For Live uit Amersfoort (specialist in live communicatieprojecten) bundelen de krachten.… Lees meer
BRUGGE - De namen van de (3) nieuwe vrouwelijke bestuurders van Club Brugge, waren al uitgelekt. Nu zijn er ook… Lees meer
KORTRIJK - Kortrijk Xpo heeft interesse om de Boekenbeurs naar de Groeningestad te halen, nu er problemen zijn met de… Lees meer
BRUGGE, TURIJN - De toekomst zal duurzaam zijn of zal niet zijn. Aan de hyper dynamische Brugse ondernemer Guido Dumarey… Lees meer
WIELSBEKE - Voor de derde maal op rij (eerder al in Oostrozebeke en in Wielsbeke) wil Unilin grof geld bovenhalen… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen