HOOGLEDE-GITS – Deceuninck kondigt met fierheid aan dat het de voorbije dagen het VinylPlus®-productlabel ontvangen heeft. Dat gebeurde na een diepgaande audit uitgevoerd door BRE, een Brits onafhankelijk onderzoeksinstituut. Het VinylPlus®-label lauwert Deceuninck voor zijn vele initiatieven en jarenlange inzet op het vlak van maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Het VinylPlus-productlabel is het eerste duurzaamheidskeurmerk voor kunststof kozijnen. Het wordt toegekend op basis van volgende strikte criteria inzake aankoopbeleid, circulair beheer en duurzaamheid. Deceuninck ontving het certificaat eind 2018 in de kantoren van VinylPlus.
Francis Van Eeckhout, CEO van Deceuninck is opgezet met de erkenning: “Het VinylPlus®-productlabel past perfect in onze missie ‘bouwen aan een duurzame (t)huis’, waarvan ecologie een van de drijvende krachten is”, aldus de CEO. “Het is bovendien een belangrijk argument voor onze klanten omdat het garandeert dat de producten die zij kopen echt duurzaam zijn. Tenslotte bevestigt het ook pvc als een duurzaam en toekomstgericht materiaal voor de bouwsector.”
De belangrijkste doelstelling van het VinylPus®-productlabel is bedrijven te helpen de superieure performantie van hun producten en hun bijdrage tot duurzaamheid en tot een circulaire economie te promoten en aldus de spirit van het VinylPlus®-programma te belichamen. Door het verkrijgen van het VinylPlus®-label onderscheiden bedrijven zich van andere en maken ze het klanten en voorschrijvers gemakkelijk om hun pvc-producten te identificeren op grond van hun prestaties op het vlak van duurzaamheid.