Delta Light familie Ameloot

Delta Light opent nu ook showroom in Milaan

WEVELGEM - In april ademt Milaan traditioneel nog meer design uit dan gewoonlijk. Geen beter moment dan de Milano Design Week om de nieuwe showroom van Delta Light te openen. Centraal in de Italiaanse stad van mode en design breidt de Belgische specialist in architecturale verlichting stijlvol zijn netwerk uit. De nieuwe showroom krijgt meteen enkele primeurs: de voorstelling van een reeks nieuwe armaturen, de lancering van een bijzondere ‘Lighting Bible’ én architecturale designgesprekken met verlichtingsontwerpers.

In de Via Privata Gaspare Bugatti, in het hart van een bloeiende designgemeenschap, schrijft Delta Light verder aan zijn succesverhaal. De nieuwe showroom in Milaan sluit aan bij de inspirerende toonzalen en kantoren in de belangrijkste designsteden ter wereld zoals Sydney, New York, Miami, Amsterdam, Bogota, Hongkong, Kaapstad, Sint-Petersburg, Kopenhagen, Parijs en Londen. De showroom in Milaan kreeg een karakteristiek monotoon kleurenpalet dat perfect past bij de tijdloze en verfijnde stijl van Delta Light. Het gebouw omvat kantoren, vergaderzalen, een lichtlabo en een multifunctionele presentatie- en eventruimte waar de meest recente Delta Light producten uit de Lighting Bible kunnen worden voorgesteld. ‘The Lighting Bible Anniversary Edition’ is een speciale uitgave naar aanleiding van de 30ste verjaardag van Delta Light. Het familiebedrijf startte in 1989 in Roeselare en groeide uit tot een wereldspeler met een sterke reputatie op het vlak van innovatieve designs en technologie.

Delta Light is het familiebedrijf van stichter Paul Ameloot en zijn zonen Jan en Peter. Jan Ameloot, managing director van Delta Light, ziet de markt voortdurend evolueren. “Daarom is het belangrijk om zichtbaar te zijn in steden met een wereldwijde reputatie op het vlak van design", aldus Jan Ameloot. "Milaan is gekend om zijn scene van trendsetters, met architecten en designers die aan vooruitstrevende projecten werken. Met de nieuwe showroom willen we onze producten nog meer in de kijker zetten, inspireren, onze expertise delen met de plaatselijke markt én een ruimte aanreiken om projecten te bespreken.”