Wat in 2000 begon als een éénmanszaak op een blanco blad, is uitgegroeid tot een gevestigde waarde met een team van meer dan 45 logistieke experten, tal van succesvolle projecten en een sterke reputatie als strategische speler in het logistieke landschap.
Logflow is een onafhankelijk advies- en engineeringbureau gespecialiseerd in logistiek, met strategische visie op de lange termijn als fundament. Als logistiek architect ondersteunt Logflow bedrijven van elke omvang en sector – van productie tot distributie – in het optimaliseren van hun goederenstromen.
Logistieke architecten
Elke logistieke verbetering start vanuit de juiste visie. Dat is de overtuiging waarmee Logflow al 25 jaar het verschil probeert te maken. “Logflow is geen klassiek consultancybureau,” zegt oprichter en CEO Eric Vandenbussche. “Wij noemen onszelf logistieke architecten van bedrijven in transformatie. Alles begint bij visie – die bepaalt de impact. In die visie schuilt ook de kracht van Logflow. Dankzij onze doorgedreven expertise in Business Process Engineering – het herdenken van bedrijfsprocessen met het oog op logistieke verbetering – en hun onafhankelijke positie, helpen wij bedrijven om méér te doen met minder ruimte. Strategisch onderbouwd, hands-on en steeds gericht op efficiëntie, schaalbaarheid en duurzaamheid.”
Klein én groot, nationaal en internationaal
Logflow begeleidt zowel kleine kmo’s als internationale spelers, niet alleen bij grote transformaties, maar ook via continue verbetertrajecten. Dat leidde in een recent verleden naar een reeks prestigieuze logistieke prijzen.
“Onze klanten doen beroep op ons op kantelmomenten: bij uitbreiding, schaalvergroting of strategische hertekening”, aldus nog de CEO. “Wij herdenken processen, begeleiden en ontzorgen onze klanten van ontwerp tot go-live. Technologie is daarbij nooit een doel op zich, maar een middel – altijd ten dienste van een heldere langetermijnvisie.”
Vandaag is Logflow gevestigd op de O-Forty-campus in Oostkamp, een uitvalsbasis die de duurzame en ambitieuze identiteit van het bedrijf weerspiegelt. Een recente rebranding versterkte hun bestaande positionering als onafhankelijke en impactvolle speler. De volgende stap? Verdere groei en internationale uitbreiding. “We willen doorgroeien naar 70 consultants en onze internationale aanwezigheid versterken”, besluit Eric Vandenbussche. “We volgen onze Belgische klanten al over de grenzen heen en willen dat pad verder uitbouwen.”