Partyspace 21 Louis & Thomas (3)

Eventbedrijf Partyspace zet via overname al meteen stap naar het buitenland

BESELARE - De coronacrisis heeft de eventsector hard geraakt en ook in de verkoop van partytenten is dit sterk voelbaar. Maar dat houdt Louis Thiers en Thomas Coene van Partyspace niet tegen om te blijven ondernemen. Ondanks de uitdagende tijden heeft Partyspace recent de handelsactiviteiten van het Oost-Vlaamse Tentations, waaronder het merk Bonga Stretchtenten, overgenomen. Partyspace, gelegen in Beselare, is gespecialiseerd in de ontwikkeling en het aanbieden van snel opzetbare tenten, toebehoren en promotiemateriaal dat gemakkelijk transporteerbaar is. Klanten zijn zowel professionele gebruikers als particuliere afnemers.

Het productiebedrijf  uit het Oost-Vlaamse Wondelgem wordt sinds 1 januari 2021 gerund door Partyspace uit Beselare, dat gespecialiseerd is in de ontwikkeling en het aanbieden van snel opzetbare tenten, toebehoren en promotiemateriaal voor evenementen. Louis Thiers en Thomas Coene, die Partyspace eind 2019 overnamen, hebben de microbe van het ondernemerschap helemaal te pakken en zetten met de overname van Bonga Stretchtenten wederom een belangrijke stap in de internationalisering van hun bedrijf. “Dankzij de overname halen we de productie nu volledig in eigen huis en kunnen we nog beter toezien op het productieproces en de kwaliteit van elke afzonderlijke tent”, zegt zaakvoerder Louis Thiers, telg uit een bekende West-Vlaamse ondernemersfamilie.

Grenzen verleggen

Alexander Masyn (de vorige zaakvoerder en tevens oprichter van Bonga Stretchtenten) wilde een ander pad bewandelen en vroeg de tandem Coene-Thiers of zij het verhaal van Bonga verder wilden schrijven. "Aangezien wij een van zijn grootste verdelers waren, leek dat achteraf gezien een logische keuze", zegt Louis Thiers. "De timing kon natuurlijk beter, maar omdat we ervan overtuigd zijn dat er nog heel wat potentieel zit in de stretchtenten hebben we niet lang getwijfeld om deze kans met beide handen te grijpen. Bovendien kunnen we nu onze grenzen letterlijk nog eenvoudiger verleggen, want doordat we de touwtjes zelf in handen hebben, kunnen we een internationaal netwerk van verdelers en verhuurders op poten zetten. Dat is zowel voor Bonga als voor Partyspace interessant.”

Focus op de toekomst

Nadat ze Partyspace in het najaar van 2019 hadden overgenomen, waren Louis en Thomas zich nog volop aan het inwerken toen de coronacrisis onmiddellijk al roet in het eten gooide. Hoewel 2020 de eventsector rake klappen verkocht, lieten Louis en Thomas zich niet uit het veld slaan. De overname van Bonga maakt deel uit van de groeiplannen, maar het gaat nog veel verder. De bedrijfsvisie van Partyspace werd verder scherpgesteld en de focus ligt sinds kort steeds meer op de uitbreiding van het productgamma en de verkoopkanalen. “Zo zijn we niet alleen een one-stop-shop voor event- en promotietools voor bedrijven, ook voor een gezellige avond in je tuin vind je bij ons heel wat producten", zegt het duo. "Denk maar aan sfeerverlichting, vuurschalen en terrasverwarmers. Binnenkort lanceren we zelfs een splinternieuw merk van parasols: Inowa. We hebben eveneens stappen gezet op marktplaatsen zoals Bol.com en ook Amazon komt in zicht. En we zijn volop op zoek naar een geschikte locatie om een showroom te openen in Nederland.”

In het voorbije jaar werden, bovenop de tien medewerkers, twee nieuwe werkkrachten aangeworven om de aanhoudende groei te kunnen blijven bolwerken en momenteel is Partyspace weer op zoek naar een verkoper om het team te versterken en mee te helpen bouwen aan het almaar internationaler netwerk. De operationele leiding bij Bonga wordt toevertrouwd aan Quentin Bonte.