Vanhalst Retail Group – favoriet 10 (002)

Familie Vanhalst (Supra Bazar) stopt zijn babywinkels in een nieuw kleedje

KORTRIJK - Na de overname van de winkelketen Dreambaby (destijds behorend tot de groep Colruyt), kondigde de familie Vanhalst (zie foto) investeringen aan. Die krijgen nu ook vorm met de heraankleding en herinrichting van de eerste winkels. De rebranding kadert binnen een grotere strategische koerswijziging sinds de overname van Dreambaby door Vanhalst Retail Group in 2024. De retailgroep bundelt de winkelconcepten van Dreambaby, KABINE en Supra Bazar in één sterk geheel dat inzet op beleving, personalisatie en fysieke aanwezigheid.

 

Dreambaby, de winkelketen voor jonge ouders en hun baby’s, lanceerde zopas zijn nieuwe logo en vernieuwde huisstijl. Deze visuele update is het begin van een brede vernieuwing op alle fronten, getekend de West-Vlaamse familie Vanhalst.

Met deze rebranding wil Dreambaby zijn merkwaarden en missie nog beter laten aanvoelen in elk contact met haar klanten. Dit najaar opent Dreambaby ook zijn eerste winkel volgens een vernieuwd winkelconcept in Brugge.

Sterk merk

Het oude logo met de boom en koude blauwe tinten maakt plaats voor een eenvoudiger en zachter woordmerk in krijtzwart of warmwit. Deze subtiele maar betekenisvolle keuze sluit beter aan bij de missie van Dreambaby, zo laat de niuewe eigenaar verstaan: jonge ouders bijstaan om met hun baby een fijne start te nemen als gezin.

Het nieuwe logo bestaat enkel nog uit het woord dreambaby, in kleine letters geschreven. De vertrouwde, ronde typografie blijft behouden, net als de vriendelijke uitstraling. Het logo voelt hedendaags aan, maar blijft herkenbaar. “Dreambaby is een sterk merk met een hoge herkenbaarheid. Daarom wilden we onze naam en het herkenbare lettertype absoluut behouden. Maar ons oude logo paste simpelweg niet meer bij de grote vernieuwing die we op alle vlakken aan het doorvoeren zijn” zegt Ankie Duis, marketingdirecteur en e-commerce specialist bij Dreambaby.

Het bijtje als symbool

In lijn met de nieuwe huisstijl krijgt het bekende bijtje uit het Dreambee-logo een prominente rol in alle service- en adviescommunicatie van Dreambaby. Als herkenbaar en vriendelijk icoon staat het bijtje symbool voor verbondenheid, hulpvaardigheid en community.

Het bijtje speelt ook een opvallende rol in de nieuwe werkkleding die de Dreambaby-medewerkers sinds deze week dragen. Dreambaby is dé babyspecialist van België, met 27 winkels én een gebruiksvriendelijke webshop.

Nog dit: deze week nog opent de familie ook een derde KABINE-winkel (kledingzaak voor het gezin). De keuze viel daarbij op Blankenberge. Er waren eerder al soortelijke winkels in Oostende en Koksijde.