Benoit

Floris Benoit (Studio Copain) lanceert eerste boek over falen door de bril van acht topondernemers

KORTRIJK - Deze avond - op de 2e Nacht van de Marketing waar hij met Studio Copain organisator van is - stelt de jonge en dynamische ondernemer Floris Benoit zijn eerste boek voor. Geen verhaal over succes in het ondernemerschap, maar eerder een over hoe de wielen er ongewild kunnen aflopen. Boeiend uitgangspunt. Benoit ging acht topondernemers interviewen over de valkuilen, de ijzers en de schietgeweren die op het pad kunnen komen te liggen. Het boek 'Tussen slagen en falen' mag thuishoren in de  categorie must read.     

Leer uit andermans fouten en voorkom dat je dezelfde fouten maakt. Dit is de insteek van het boek ‘Tussen slagen & falen’ van Floris Benoit. Fouten maken hoort bij het ondernemen en toch houden we ze liever voor onszelf. Het boek doorbreekt het laatste taboe: falen is onderdeel van het professionele pad. Het boek ‘Tussen slagen & falen’ brengt het verhaal van acht Belgische topondernemers en hun grootste fouten. Zodat ondernemers, freelancers, managers, starters of studenten er uit kunnen leren.

Elke ondernemer faalt wel eens. Maar hoe maak je van falen een hefboom voor succes? In het boek deelt Floris Benoit de grootste ondernemersfouten van acht succesvolle Belgische topondernemers zoals Hans Bourlon (Studio 100), Christian Van Thillo (DPG Media) en Bouchra Hashassi (Washville). Aan de hand van hun eerlijke verhalen en concrete lessen toont hij hoe mislukkingen onmisbaar zijn voor groei. Dit boek geeft de lezer de tools om strategische fouten te herkennen, te vermijden en – indien nodig – om te buigen naar succes.

Bron van inspiratie

“Falen is voor elke ondernemer onvermijdelijk”, stelt de auteur. “Met dit boek wil ik laten zien dat het niet iets is om je voor te schamen, maar juist een bron van inspiratie en groei. Door openlijk over fouten te praten, kunnen we als ondernemerscollectief veel sneller vooruit.”

Floris Benoit is oprichter van marketingbureau Studio Copain, dat zich toelegt op marketing en campagnes die de omzet verhogen. Hij was eerder aan de slag bij Mediahuis België, jarenlang verbonden aan hogeschool VIVES en zetelde in diverse jury’s, waaronder de Belgian Event Awards en de Bisou Awards. Met Tussen Slagen & Falen wil hij een lans breken voor het normaliseren van falen en het delen van leermomenten.

foto: Hans Bourlon (l) en Floris Benoit (r)