In zijn nieuwe boek Marketing in tijden van Trump (Lannoo Campus) beschrijft gerenommeerd marketing- en communicatie expert en professor merkenstrategie (VUB) Fons Van Dyck, de storm waarin merken vandaag opereren: een wereld van permanente crisis, angst en onzekerheid. Merken worden speelbal van maatschappelijke golven, van boycots tot politieke druk.
In dit boek gaat hij op zoek naar strategieën waarmee merken opnieuw de regie in handen kunnen nemen en toekomst maken. Door te herbronnen, te innoveren, bruggen te bouwen of permanent te leren, kunnen ze opnieuw leidend voorwerp worden, in plaats van lijdend voorwerp.
Dat is de kern van Marketing in tijden van Trump: een kompas voor marketeers en bedrijfsleiders die in stormachtige tijden koers willen houden. Want wie vandaag leert buigen zonder te breken, kan morgen sterker rechtop staan.
Het boek is brandend actueel en brengt 10 praktijkcases van hoe toonaangevende merken worstelen met de nieuwe tijdsgeest: van Bud Light over Tesla en Starbucks tot KBC en Ikea. Het boek biedt ook concrete en werkbare handvatten voor elke CEO en CMO die met succes de storm wil doorstaan.