Get Driven nieuwe CEO

Get Driven haalt Nederlandse ex-Uber dame aan boord als CEO

KORTRIJK - De kogel is door de kerk. Na een zoektocht die nagenoeg een half jaar heeft geduurd heeft Get Driven een opvolger gevonden voor de afscheid nemende Gunther Ghysels. Get Driven krijgt een buitenlandse CEO. De keuze viel op de jonge maar ervaren Nederlandse Arien Wolterink.

Het Belgische chauffeursplatform Get Driven werd in 2016 leven ingeblazen door de toen amper 23- jarige Gunther Ghysels. Steve Rousseau (House of Talents) werd even later aandeelhouder en tot op heden werd het bedrijf enkel en alleen door Gunther Ghysels gerund, met Steve Rousseau als stille aandeelhouder. In 2022 klokte Get Driven af op ruim 3,5 miljoen omzet, een fors volume wetende dat de gemiddelde uurprijs rond de 21 euro per uur draait. Eind vorige zomer besloot Ghysels de fakkel door te geven.

Vandaag benadrukt Get Driven zijn internationale ambities door de Amsterdamse Arien Wolterink als CEO aan te trekken. Arien deed bijna 4 jaar ervaring op bij Uber om vervolgens global expansion manager bij Felyx te worden, een e-scooter sharing platform. Met de nieuwe CEO wil Get Driven de organisatie meer backbone, structuur en maturiteit geven. Ghysels blijft aan boord als aandeelhouder en zal een drijvende kracht zijn in de verdere expansie.

Nieuwe groei

Onder impuls van de nieuwe CEO wil Get Driven de focus leggen op groei en niet op winstmaximalisatie wetende dat we in 2022 alsnog winstgevend waren. Nederland zal nu ook een vanzelfsprekende target zijn. Ook Duitsland en het VK zijn potentiële schietschijven.

"Get Driven als CEO mogen aansturen is een mooie uitdaging die ik met beiden handen aangrijp", aldus Arien Wolterink. "Mijn passie voor mobiliteit heb ik tijdens mijn functies bij onder andere bedrijven als Uber en Felyx opgedaan. Het is een dynamische vakgebied dat constant in beweging is. Get Driven is uniek gepositioneerd om te helpen om sommige mobiliteitsvraagstukken aan te pakken. Hoewel er tegenwoordig veel focus ligt op de bekende ‘last mile’ binnen grote steden geloof ik dat we ons ook meer moeten richten op de mobiliteit in buitengebieden en dit is waar ook kansen liggen voor Get Driven. De wereld van werk is aan het veranderen, waarbij mensen niet meer gebonden zijn aan hun werkplek. Je laptop is je kantoor en tijd is geld. Samen met ons talentvolle team wil ik Get Driven verder helpen ontwikkelen en ervoor zorgen dat onze klanten hun tijd productiever kunnen besteden terwijl ze onderweg zijn. Daarnaast biedt het bedrijf natuurlijk een veilige vervoersoplossing voor mensen die tijdelijk niet zelf kunnen rijden."