“Ik koop Belgisch” wil steun geven aan mode- en designwinkels

Ik koop Belgisch

Met de campagne “Ik koop Belgisch” willen Flanders Fashion Institute en Design Vlaanderen (beiden onderdeel van Flanders District of Creativity) de retailsector een hart onder de riem steken. Bedoeling is mode en design van eigen bodem via verschillende acties in de schijnwerpers worden gezet. Met de recente bestickering op winkelvitrines leert de consument welke merken van bij ons zijn en waar deze verkocht worden. De lijst met Belgische mode- en designmerken is lang en divers en dat mag geweten zijn. Consumenten worden aangemoedigd om Belgisch te kopen en die fierheid uit te dragen. De winkelstraten zien letterlijk én figuurlijk zwart van de verkooppunten van Belgische mode en design. “Meer dan 500 mono- en multimerkenboetieks voor vrouwen, mannen en kinderen die Belgische mode verkopen, evenals interieurzaken, ontvingen onlangs een “Ik koop Belgisch” sticker voor hun vitrine”, zegt senior project manager Ann Claes van Flanders Fashion Institute.

 Wie gericht op zoek wil gaan naar Belgische mode en design, kan vanaf september terecht op www.ikkoopbelgisch.be. De website geeft een visueel overzicht van alle Belgische merken in de categorieën mode en design en linkt naar hun websites en social media kanalen. Via sociale media kun je zelf ook deelnemen aan de actie en foto’s van Belgische aankopen of stickers delen met de hashtag #ikkoopbelgisch. Winkels die nog geen sticker ontvingen, maar graag de campagne een hart onder de riem steken, kunnen er bij Flanders Fashion Institute een aanvragen. (KC/GD)