Nieuws West-Vlaanderen Jan Haspeslagh (Ardo) investeert in Gentse scale up Mealhero

Jan Haspeslagh (Ardo) investeert in Gentse scale up Mealhero

Jan Haspeslagh (Ardo) investeert in Gentse scale up Mealhero

ARDOOIE – De Gentse scale up Mealhero, dat diepvries foodboxen levert bij particulieren, haalt 2,5 miljoen euro op. Het bedrijf kent in coronatijden een nog niet gezien groei. Voor deze financieringsronde hebben stichters Steven Debaere, Jeroen Spitaels en Anton Claeys de fine fleur van de Belgische foodtech in huis gehaald, onder wie Jan Haspeslagh van Ardo. Ook de oprichters van Bavet en Deliveroo komen met geld over de brug. Met de behaalde financieringsronde heeft Mealhero de ambitie om naast België en Nederland, binnenkort nog andere landen in Europa te veroveren.

Op twee jaar tijd -het idee ontstond tijdens een muziekfestival voor jongeren aan het Hongaarse Balaton meer- is Mealhero uitgegroeid tot één van de top 3 foodboxen in België, is het team gegroeid van 3 naar 30 mensen en het aantal klanten van 1 naar enkele duizenden. De Gentse start-up vertelt een uniek verhaal: Mealhero levert vriesverse ingrediënten aan huis die je zelf kan bereiden met behulp van de unieke, slimme stomer. Een prima alternatief voor jonge gezinnen die lekker en gezond willen eten, maar hun tijd optimaal willen besteden. Dankzij Mealhero kook je handsfree met de slimme stomer en ben je na 25 minuten – die je intussen vrij kan invullen – 100% zeker dat je maaltijd perfect bereid is. De consument krijgt een keuzemenu dat is afgestemd op zijn of haar voorkeuren en wensen.

Volgens CEO Jeroen Spitaels heeft de coronapandemie gezorgd voor een piekende verkoop. “We zagen de verkoop serieus stijgen, maar het legde ook enorme druk op onze operationele keten”, aldus Spitaels. “Vergeet niet dat wij werken met duizenden gezinnen die een slimme stomer van ons hebben, aan huis bezorging van vriesverse maaltijden, enzovoort. We zaten op een rollercoaster met pieken en dalen waarbij ook nog eens de kapitaalmarkten volledig dreigden op te drogen. Het was dus zaak om nu bij investeerders aan te kloppen. Het feit dat we in deze turbulente tijden dit bedrag bij deze partijen kunnen ophalen, toont aan dat we een sterk product en businessmodel hebben. Je ziet vaak dat een traditionele foodbox maar een klein deel van het kookprobleem oplost. Daarnaast zie je geregeld de problemen opduiken van beperkte flexibiliteit of personalisatie. Net omdat wij zo dicht bij de klant staan met ons platform, kunnen wij inspelen op hun wensen om hen een persoonlijke chef-kokervaring te bezorgen. En zo’n zaken uiten zich in de verkoop.”

foto: Jan Haspeslagh (l)

 

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Meest gelezen in deze regio