Op datum van de huidige publicatie werd de achterstand in bezoekers, opgelopen in het eerste kwartaal, ingehaald en overstijgt de omzet inmiddels het niveau van vorig jaar. Dat laat Kinepolis weten via een persbericht voor opening van de beurs. De line-up voor de rest van het jaar is veelbelovend.
Kinepolis investeert inmiddels onverminderd verder in premium filmervaringen, met onder meer een nieuwe overeenkomst voor negen IMAX-zalen, de opening van verschillende ScreenX-zalen en de introductie van Loungers in enkele bioscopen. Per 31 maart 2025 bedroeg de netto financiële schuld, exclusief leaseverplichtingen, 337,8 miljoen euro. Bij de belangrijkste realisaties van het voorjaar wordt onder meer ook verwezen naar de introductie van vier nieuwe ScreenX-zalen (Kinepolis Hasselt, Gent, Landmark Orleans en MJR Westland).
Eddy Duquenne, CEO Kinepolis Group, maakt deze analyse over het eerste kwartaal: “Terwijl het in 2024 tot eind juni duurde voordat we een succesvol filmaanbod voor de rest van het jaar mochten verwelkomen, hebben we dit jaar vanaf april een sterke filmkalender, ingezet met de lancering van ‘A Minecraft Movie’. Het illustreert dat Hollywood meer en meer op snelheid komt en aan momentum wint. Los van volumeschommelingen gerelateerd aan het filmaanbod, blijven onze kosten onder controle en tonen de opbrengsten per bezoeker een verdere consistente groei.”