Nieuws West-Vlaanderen Koramic fuseert twee hoofdstedelijke communicatiekantoren

Koramic fuseert twee hoofdstedelijke communicatiekantoren

Koramic fuseert twee hoofdstedelijke communicatiekantoren

KORTRIJK – De communicatiebureaus All Yours (opgericht in 2000) en The Crew Communication (2004), die grotendeels in handen zijn van de groep Koramic van Christian Dumoulin, vormen voortaan één enkele structuur onder de naam The Crew. Beide bedrijven zijn gevestigd in Vlaams-Brabant en gaan er met vernieuwde ambitie tegenaan. Het aanbod strekt zich breed uit: online, offline, strategische communicatie en branding. Christian Dumolin zelf noemt het één van zijn minder opvallende investeringen.  

De nieuwe organisatie is gevestigd in Brussel en heeft bovendien een vestiging in Halle, waar ook de divisies The Crew Studio en The Crew Connect ondergebracht zijn. Samen zijn beide communicatiebedrijven goed voor een geconsolideerde omzet van meer dan 4 miljoen euro, dankzij klanten als Volvo, Bank van Breda, Goodman, Orpea, Q8, Puratos, Interparking, La Ligue des Familles, enzovoort.

The Crew staat onder leiding van de tandem Luc Botten en Luc de Tillesse. Luc Botten staat sinds april aan het hoofd van All Yours, na meer dan dertien jaar bij het Vlaamse Rood Kruis, waar hij eerst zes jaar chief communications officer was. Luc de Tillesse is medeoprichter van The Crew Communication en werkte zowat zijn hele loopbaan aan bureauzijde (Red Cell, Obliged to See en vooral McCann).

The Crew telt zo’n 35 medewerkers en positioneert zich als de reisgezel van kmo’s aan wie het praktische oplossingen aanreikt, zoals Luc Botten het formuleert. Beide CEO’s benadrukken hun complementariteit en verwijzen naar de regionalere verankering van All Yours en zijn creatieve 360°-visie, naast de expertise in corporate en digitale strategie van The Crew Communication, zowel in België als op internationaal vlak. “De fusie maakt het mogelijk om complementaire diensten inzake strategie, creatie en productie aan te bieden, ook in de digitale beroepen”, benadrukt Luc Botten. “The Crew zet in op creatief pragmatisme en relevante digitalisering.”

Veranderende markt

Volgens Luc de Tillesse is de markt in volle beweging. “We hebben een concreet antwoord voor marketingmanagers van middelgrote bedrijven die een steeds snellere respons willen met meetbare resultaten die onze wendbaarheid voortdurend op de proef stellen”, zegt de Tillesse. “In die zin is onze positionering uniek en zijn we het verlengstuk van hun rechterhand. Dat is wat onze merkbelofte betekent: je staat er nooit alleen voor.”

The Crew Connect heeft ook een eigen callcenter ter beschikking alsook data analyse die het mogelijk maakt om de relevantie en resultaten van campagnes te becijferen. De ontwikkeling ervan steunt op de technologie van Koramic 2 Engage.

foto: Luc Botten (l) en Luc de Tillesse (r)

Reageer op dit bericht

Gerelateerde berichten

Veel gelezen in deze regio

Dit overzicht graag personaliseren met onderwerpen op jouw maat?

Maak een account aan en ga op onze gids pagina op zoek naar bedrijven, personen, sectoren en gemeentes die binnen jouw interessegebied vallen. Op deze manier kunnen we in onderstaand overzicht een gepersonaliseerde lijst van artikels tonen.