charity

Kortrijkse chefs tonen hun klasse tijdens “A taste for charity”

charity

Op zaterdagavond 17 december organiseert Lions Kortrijk Leie de tweede editie van zijn fundraising event “A Taste For Charity” (www.atasteforcharity.be). Tijdens het event kan iedereen in Kortrijk Xpo komen proeven van de culinaire meesterwerken van top-chefs uit Kortrijk. Na het succes van vorig jaar nemen dit jaar deel: Vol-ver (nieuw), Sakura (nieuw), HULA (nieuw), Argendael (nieuw), Va et Vient, Het Vliegend Tapijt, Oud Walle, Messeyne, L’autre vie, Desanto, David Selen, Table d’Amis, Lobster Fish, Klokhof, toppatissier Niek Bossaert, Bossuwé, Viva Sara, Bockor en tal van anderen. Zij zullen de genodigden verwennen met hun lekkernijen. Behalve gezellig eten wordt er ook gezorgd voor de nodige en passende ambiance. Zo zullen deelnemers kunnen genieten van een jazz optreden gebracht door “Café Crème”en daarna zorgt DJ Fré voor de nodige dansmuziek.

Heel wat ondernemers uit de regio zijn lid van Lions Kortrijk. De opbrengsten van de fundraising avond gaan integraal naar sociale organisaties uit de Kortrijkse regio. Dit jaar gaat de kassa naar één of meerdere projecten in het kader van de Prijs Kortrijk Leie. Met deze prijs wil de Lions Kortrijk Leie impulsen geven en steun verlenen aan vernieuwingsdynamiek en kwaliteitsverbetering in de sociale sector. De editie 2017 van de Prijs Kortrijk Leie focust zich rond het thema “Jong volwassen, en nu al out?”, en spoort organisaties aan om zich het lot aan te trekken van jongeren die pas de minderjarigheid (en de sociale instelling) voorbij zijn maar nog niet sterk genoeg zijn om op eigen benen te staanOrganisaties die vroeger reeds gesteund werden (of nog steeds gesteund worden) door de Lions Kortrijk Leie zijn onder meer Tejo, de Voedselbank, winteropvang voor daklozen, Oranjehuis, De Kouter, De Kier, Huis ter Leye, Bond Moyson Thuiszorg (met de Indicatorenkaarten dementie), St. Jozef Moorsele, To-Do-Zorgtuin, Familiezorg Camino en allerlei vrijwilligerswerk. Of hoe ondernemers zich ook profileren als sociale mecenassen. (KC)