Christof Malysse eert zijn ouders en het vroegere restaurant Marquette
KORTRIJK - Het staat nu vast dat de nieuwe verkaveling -waar vroeger het sterrenrestaurant Marquette stond- de naam Marquettehof meekrijgt.… Lees meer
West-Vlaanderen is een start-up rijker en brengt Amerikaanse technologie naar België. Vanuit Kortrijk produceert Cinemagraph Studio bewegende foto’s, beeldmateriaal zeg maar dat zich positioneert tussen statische foto’s en video’s. Initiatiefnemer en stichter is de jonge twintiger Nicolas Buysschaert uit Kortrijk. Sinds begin dit jaar werkt de start-up al in opdracht van verschillende topbedrijven en reclamebureaus. Met een sterk team van videobewerkers en een netwerk van topfotografen proberen ze zo bedrijven mee te laten pionieren met dit nieuwe visueel medium. In de VS is deze techniek van “bewegende foto’s” al vrij ingeburgerd. Na Amerika is Europa aan de beurt. “Ik was in december op zakenreis in Hollywood en San Francisco en daar doen ze écht moeite om hun reclameboodschap op een verrassende en vernieuwende manier over te brengen,” zegt Buysschaert. “Cinemagraphs zijn daar vaak te zien in het straatbeeld, iets wat in Europa hopelijk de komende maanden ook zal gebeuren.”
Cinemagraphs zijn foto’s met een subtiele herhalende beweging. Ze worden in tegenstelling tot de bekende GIFs zonder schokkend effect afgespeeld. Je kan met andere woorden uren blijven staren naar een kraan waar water uit loopt of een brandend haardvuur of een knappe dame die met de ogen knippert. “Er zijn enorm veel bedrijven die nog nooit over cinemagraphs gehoord hebben, maar na het zien van enkele voorbeelden, zijn ze meteen verliefd,” aldus Buysschaert. “Onze klanten gebruiken ze om hun visuele boodschap op een vernieuwende manier naar hun klanten te brengen. Door beweging in hun foto’s te plaatsen, krijgen ze de kans om bepaalde features van hun producten extra in de kijker te zetten.”
Op sociale media worden ze op Facebook & Instagram al ingezet door bedrijven als Mercedes, Chanel, Heineken, maar ook Adele gebruikte een cinemagraph voor haar online album cover. Naast het gebruik op sociale media heeft Stad Oostende al geëxperimenteerd met een cinemagraph op televisie, Matexi voor hun nieuwsbrief en verschillende modemerken op displays in etalages. Cinemagraph Studio? De starter van het jaar? Dikke kans. (KC)
info: www.cinemagraphstudio.be
KORTRIJK - Het staat nu vast dat de nieuwe verkaveling -waar vroeger het sterrenrestaurant Marquette stond- de naam Marquettehof meekrijgt.… Lees meer
KORTRIJK - Wat met e-commerce? Heiligmakend of toch niet zo? Als nationale 'e-commerce personality of the year' heeft de Kortrijkse… Lees meer
KORTRIJK - Deloitte maakt voor het vijfde opeenvolgende jaar een balans op van de best managed companies. Zes bedrijven uit… Lees meer
De ondernemingsrechtbank Gent (afdelingen Kortrijk, Oostende, Ieper, Veurne en Brugge) heeft het faillissement afgehandeld van 40 ondernemingen uit onze regio.… Lees meer
KNOKKE - Niet alleen Club Brugge hanteert het principe 'bluvn goan'. Hetzelfde kan ook gezegd worden van de naar Knokke… Lees meer
Reageer op dit bericht
Graag een reactie plaatsen op dit bericht? Registreer je dan nu op made-in.be
Heb je al een Made in-account?
Klik dan hier om in te loggen